Migdalele, o sursă importantă de fier şi de calciu

Delicioase şi hrănitoare, migdalele reprezintă gustarea perfectă de după-amiază. Sunt pline de nutrienţi esenţiali pentru buna funcţionare a întregului organism, aşa că păstraţi întotdeauna migdale crude la îndemână şi consumaţi-le în salate sau ca atare.

Un aspect important când vine vorba despre migdale e acela că trebuie consumate în stare crudă. Odată fierte sau prăjite, ele îşi pierd din nutrienţi, vitamine şi enzime. Mai mult, nutriţioniştii ne îndeamnă să le şi hidratăm înainte de consum. Fiind uscate, ele trebuie ţinute opt ore în apă, până se ”trezesc” şi devin mai uşor de digerat. Iată câteva dintre beneficiile pe care ţi le aduc aceste oleaginoase: 

  • Bogate în vitamina E, migdalele contribuie la îmbunătăţirea aspectului pielii, a părului şi a unghiilor. 
  • Migdalele conţin şi o cantitate mare de calciu, ceea ce înseamnă că ajută la  întărirea oaselor.
  • Au un conţinut mare de fibre şi proteine. Persoanele care consumă în mod regulat migdale (cel puţin de două ori pe săptămână) îşi menţin greutatea corporală. Mai mult, fibrele contribuie la mişcările intestinale, eliminând toxinele.
  • Migdalele sunt o sursă importantă de fier, care ajută la producţia si creşterea numărului de celule roşii din sânge. Un calcul arată că 10 migdale sunt echivalentul unei farfurii cu spanac. 
  • Bogate în magneziu, migdalele sunt o componentă cheie pentru construirea masei musculare.
  • Nu au multe calorii, aşa că pot fi consumate între mese chiar şi de către persoanele care urmează un regim alimentar.
  • Consumul regulat de migdale ajută la prevenirea anemiei, conform www.csid.ro.
  • Frunzele sunt utilizate în scopuri medicinale. Ceaiul din frunze de migdale are proprietăţi sedative, care ajută la relaxare şi calmare.
  • În coaja migdalelor s-au identificat 20 de flavonoide cu puternic efect antioxidant.
  • Migdalele ajută şi la îmbunătăţirea memoriei. Consumaţi zilnic 7-10 migdale, pe stomacul gol.
  • Uleiul de migdale este utilizat la întreţinerea părului şi a pielii, deoarece hrăneşte rădăcina de păr, dar şi părul şi pielea îşi recapătă strălucirea. Îl putem folosi, de asemenea, pentru îndepărtarea pielii uscate de pe mâini şi picioare.
  • Migalele sunt extrem de versatile, deoarece le putem consuma atât în feluri sărate de mâncare, cât şi în dulciuri.
Loading...

Citește și

  • Hrănitoare şi delicioase, migdalele reprezintă gustarea perfectă de după-amiază. Sunt pline de nutrienţi esenţiali pentru buna funcţionare a întregului organism, aşa că păstraţi întotdeauna migdale crude la îndemână şi consumaţi-le în salate sau ca atare.

  • Laptele de migdale este o alternativă la laptele de vacă şi este bun pentru persoanele care manifestă intoleranţă la lactoză. Bogat în acizi graşi Omega 3, în vitamina E şi în minerale precum: zinc, potasiu, magneziu şi fier, acest tip de lapte este foarte hrănitor, îmbunătăţeşte sistemul imunitar şi muscular, dar ajută şi la pierderea în greutate.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1