Fructele uscate întăresc oasele

fructe-uscate.jpg

Foto: 123rf
Citeste tot despre: 

Fructele uscate au aceleaşi beneficii asupra organismului ca şi cele proaspete. Conţin vitamine, minerale, fibre şi antioxidanţi, care rămân aproape intacte după deshidratare.

  • Fructele Goji protejează organismul împotriva îmbătrânirii premature prin efectul puternic antioxidant, cresc tonusul, menţin tensiunea arterială în limite normale, scad colesterolul şi reduc riscul de cancer.
  • Prunele sunt o sursă bună de potasiu, care menţine presiunea sanguină la limite normale şi asigură buna funcţionare a inimii, prevenind riscul accidentelor vasculare cerebrale. Potasiul stopează pierderea calciului, iar vitamina A contribuie la creşterea şi întărirea oaselor. Prin conţinutul de fibre, ele potolesc foamea şi menţin senzaţia de saţietate mai mult timp.
  • Smochinele conţin potasiu, magneziu, fier, vitamina K. Ele pot fi folosite la fabricarea produselor de patiserie, în locul grăsimii.
  • Stafidele au efecte benefice asemănătoare, motiv pentru care gustările pe bază de fructe uscate sunt ideale în curele de slăbire. Mai mult decât atât, consumul regulat de stafide combate oboseala şi previne depresia.
  • Caisele uscate îmbunătăţesc vederea şi ajută la regenerarea ţesuturilor. Ajută la detoxifierea organismului, combat insomnia şi constipaţia.
  • Merişorul ajută la menţinea sănătaţii şi flexibilităţii vaselor de sânge. Unele studii arată şi că inhibă creşterea tumorilor.

Cum deshidratezi fructele acasă

  • Se aleg fructe coapte, dar nu foarte coapte! Se pot usca mere, pere, caise, prune, banane, piersici, cireşe etc.
  • Se spală fructele sau se decojesc şi se curăţă de sâmburi. Se taie felii subţiri. Fructele mici (cireşe, afine) se usucă întregi.
  • Se pot ţine la baie de abur pentru 3-5 minute.
  • Feliile de fructe se aşază într-o tavă tapetată cu hârtie de copt şi nu trebuie să se atingă una pe alta.
  • Se dau la cuptor, la foc mic. Se încearcă din când în când şi se scot când devin moi, dar nu complet uscate (s-ar putea să dureze câteva ore).
  • Înainte de a le depozita în pungi de hârtie, trebuie lăsate cel puţin 12 ore să se răcească, neacoperite.

 

Loading...