Ce fructe şi legume îţi întăresc imunitatea toamna

Mai este foarte puţin şi începe toamna. Este anotimpul în care se coc cele mai multe fructe şi legume care se vor transforma în dulceţuri, compoturi şi conserve pentru iarnă. Însă tot acum, pentru că zilele devin tot mai scurte şi expunerea la soare este tot mai rară, imunitatea organismului tinde să scadă. Suplimentele alimentare ajută la prevenirea bolilor, însă specialiştii spun că este bine să ne bazăm şi pe natură.

Medicii prescriu reţete cu tratamente pentru creşterea imunităţii, însă cel mai mare ajutor vine de la legume şi fructe. Vitaminele şi antioxidanţii conţinute de fructe şi legume aduc şi un plus de energie şi chiar ajută la creşterea metabolismului şi, implicit, la scăderea în greutate. Astfel, pentru o sănătate de fier, consumaţi fructe şi legume de toamnă.

Ce fructe întăresc imunitatea organismului toamna

Toate fructele sunt sănătoase şi sunt considerate adevărate surse de antioxidanţi. Secretul este să fie cosumate, de preferinţă în stare crudă. Iată câteva dintre cele mai bune fructe de toamnă

Mărul, regele fructelor

„Un măr pe zi ţine medicul departe” nu este numai  un proverb vechi. Merele conțin vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar. Persoanele care care au carenţe de vitamina C răcesc rapid şi au probleme cu gingiile. Chiar medicii recomandă consumul merelor, pentru că în acest mod se poate preveni apariţia bolilor de inimă, fiind bogate în flavonoizi, care au efect antioxidant.

Mai mult, mărul ne ajută să slăbim. Un fruct obişnuit are cel mult 100 de calorii, iar dacă aveţi poftă de dulciuri mai bine consumaţi un măr. Veţi descoperi că această poftă va dispărea deoarece merele conţin zahăr.

Mai mult, se spune că merele previn mai multe forme de cancer, ca cel de colon şi de sân. Ajută la prevenirea accidentelor cerebrale şi a infarctului. Reduc colesterolul rău și cresc nivelul celui bun.  Previn apariția cariilor dentare, provocate în special de bacterii deoarece sucul de mar are proprietăți antibacteriene.

Merele sunt disponibile tot anul, însă toamna este singurul moment când le putem consuma proaspăt culese și ne putem bucura cu adevărat de gustul lor autentic.

Pere în panere

Aromate şi zemoase, perele au o mulţime de beneficii pentru sănătate. Sunt bogate în vitamine și antioxidanți, care întăresc sistemul imunitar și ameliorează febră și durerile în gât specifice răcelilor de sezon. Crude, în compoturi sau prăjituri, perele sunt indicate şi diabeticilor, pentru că au un indice glicemic scăzut.

Perele tratează inflamaţiile, artrita şi guta şi nu cauzează reacţii alergice, fiind recomandate şi în alimentaţia copiilor foarte mici. De asemena, aceste fructe pot fi utile în tratarea inflamaţiei mucoaselor, în tulburările cronice, artrită şi gută.

Au rolul şi de a atenua constipaţia, datorită pectinei care este diuretică şi poate avea un efec laxativ uşor. Se recomandă sucul de pere pentru reglarea tranzitului intestinal.

Reduce febra şi calmează durerile în gât şi are efect sedativ şi cicatrizant. Măştile realizate din pere ajută la vindecarea acneei datorită acţiunii astringente a pulpei de pară. De asemnea, previn cancerul şi osteoporoza.

O singură pară iți va asigura 22% din aportul zilnic necesar de fibre, necesare pentru funcționarea normală a tractului digestiv.

Strugurii, mâncarea zeilor

Strugurii sunt unele dintre cele mai bune şi apreciate fructe. Sezonul lor începe în august şi durează până la finele lui octombrie, sau chiar mai mult dacă toamna e lungă.  În ciuda ideii că ar îngrăşa, strugurii au marea calitate de a se număra printre fructele cu cel mai mic indice glicemic, valoarea acestuia fiind cuprinsă între 43 şi 53, în funcţie de soi. Şi nici la capitolul aportului caloric nu sunt un pericol, ei având circa 70 de calorii la 100 de grame, scrie adevarul.ro.

Strugurii, în special cei negri, conțin fitonutrienti și flavoide, care reduc nivelul colesterolului și îmbunătățesc funcțiile cognitive şi au efect antistres.

Totodată strugurii ajută la protejarea sistemului cardiovascular, contribuie la reducerea inflamațiilor din corp, la îmbunătățirea vederii precum și la protejarea articulațiilor.

Prune bune

Prunele conțin antioxidanți și sunt o sursă importantă de vitamina A, C și K, potasiu și fibre.

Aceste fructe întăresc sistemul imunitar, detoxifică organismul și reglează tensiunea arterială datorită conținutului bogat în potasiu.

De asemenea, stimulează memoria, previn bolile de inimă, fiind foarte sărace în grăsimi, sunt benefice pentru oase, combat anemia și ajută la prevenirea diverselor tipuri de cancer. De asemenea, prunele ajută la prevenirea și tratarea constipației.

Gutui amărui cu puf galben ca de pui

Gutuile ne feresc de răceli, previn anemia și stimulează pofta de mâncare. Sunt foarte sărace în sodiu și conțin o cantite semnificativă de vitamina C, întărind astfel imunitatea.

Mai mult, gutuia este considerat un tratament natural împotriva răcelii, iar infuzia de coji și frunze de gutui, în combinație cu mierea de albine, calmează tusea și ameliorează inflamațiile gatului, destul de frecvente în sezonul rece.

Legumele benefice pentru sănătate

Toate legumele sunt benefice pentru sănătatea noastră însă toamna este anotimpul în care se fac cele mai multe conserve pentru toamnă deoarece acum se coc cele mai multe legume.

Printre cele mai cunoscute legume cu proprietăți miraculoase pentru sănătate aminitim:

Dovleacul

Acesta este bogat în betacaroten și are proprietăți antiinflamatoare și antioxidante. Deși are puține calorii, dovleacul abundă în fibre, minerale și vitamine, fiind recomandat în alimentație pentru controlul colesterolului și controlul greutății corporale. Mai mult, semințele de dovleac sunt bogate în acizi grași Omega-3, care asigură o bună funcționare a inimii, zinc, fier și vitaminele B2, B6 și E. Acestea reduc stresul, stările de nervozitate și tulburările de somn.

Ardeii grași și gogoșarii

Sunt legume care conțin o cantitate mare de vitamina C și minerale (fier, cupru, zinc, magneziu și potasiu) și au conținut scăzut de calorii. Stimulează metabolismul și au proprietăți antibacteriene, anticancerigene și analgezice datorită conținutului de capsaicină.

Ardeiul gras este recomandat persoanelor cu probleme cardiovasculare. Ardeiul roșu (kapia) asigură o bună funcționare a sistemului digestiv, potrivt sfatulmedicului.ro.

Conopida

Are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante și protejează organismul împotrivă afecțiunilor cardiovasculare și accidentelor vasculare cerebrale.

De asemenea, conține calciu, fosfor, vitamina K, acid folic, vitamina C și, în special fibre, care protejează sistemul digestiv și împiedică dezvoltarea bacteriilor precum Helicobacter pylori.

Varza

Este un puternic antioxidant natural, care ne ferește de răceli și alte infecții ale aparatului respirator. Are multe vitamine, minerale și fitonutrienti care contribuie și la reglarea greutății corporale, fiind foarte slabă în calorii.

Varza inhibă dezvoltarea tumorilor canceroase și oprește inflamațiile din organism datorită conținutului de glutamină, un agent antiinflamator puternic.

Sfecla roșie

Sfecla roșie este bogată în antioxidanți și nitrați, care îmbunătățesc circulația sanguină, împiedicând formarea cheagurilor de sânge și depunerea colesterolului pe vasele de sânge. Este energizant natural datorită conținutului bogat în vitaminele B și C, magneziu, fier și potasiu. Îmbunătățește funcționarea ficatului, ajutandu-l să distrugă grăsimile depozitate și detoxifică organismul și ajută la prevenirea cancerului, infecțiilor cronice, bolilor intestinului inflamat și afecțiunilor cardiovasculare.

Cartofii dulci

Cartofii dulci conțin carbohidrați sănătoși, care au capacitatea de a regla zaharul din sânge. Cu toate acestea au un indice glicemic scăzut și pot ajuta la prevenirea supradozei de zahăr din sânge.

De asemenea stimulează metabolismul și reduc riscul de obezitate. Când sunt consumați cu coajă, ajută la ameliorarea constipației, protejând tractul digestiv.

 

Citeşte şi:

Fructele de toamnă combat o varietate de boli

Fructele de toamnă care ard grăsimile! Slăbești 10 kilograme cu această dietă

 

 

Te invităm pe Facebook, ca să comentăm subiectele împreună

Avem și Instagram, pentru imagini și texte cum nu au alții

Loading...

Citește și

  • Dintotdeauna, fructele ne-au asigurat necesarul de proteine şi vitamine şi ne-au oferit energia necesară pentru activităţile zilnice. Ne întăresc imunitatea, previn inflamaţiile şi ajută la buna funcţionare a sistemului digestiv.

  • Au apărut primele legume de toamnă, iar pe tarabele din pieţe putem vedea gogoşari, vinete, ardei gras, conopidă, varză, cartofi dar şi multe verdeţuri. Dacă vrei să-ţi aprovizionezi cămara cu bunătăţi, ar trebui să ştii cum să alegi cele mai proaspete legume şi cum să le păstrezi cât mai mult timp prospeţimea. Click! îţi spune la ce să fii atent când pleci la cumpărături.

ClickPoftaBuna.ro 0 ClickPoftaBuna.ro 1
3
ClickPoftaBuna.ro : 1