10 beneficii ale gutuilor. Ajută în curele de slăbire și reduc ridurile

gutui1.jpg

gutui
Gutuile au calități despre care poate nu știai
FOTO: Unsplash.com

Click desktop articole 300x250 p1

Click desktop articole 300x250 p2

Gutuile sunt delicioase și parfumate. Le consumăm în compot, dulceață dar sunt foarte bune în stare naturală. Specialiștii spun că pe lângă gustul deosebit au multe beneficii pentru sănătate. Ajută în curele de slăbire, contribuie la reglarea tensiunii arteriale și chiar la combaterea anxietății.

Cu toții iubim aceste fructe de toamnă, acoperite cu ”puf galben ca de pui”. Însă sunt puțini care știu ce beneficii aduc ele cu adevărat.

Iată 10 motive pentru care este bine să mănânci gutui

1. Gutuile ajută în curele de slăbire. Au un conținut caloric redus, 100 de grame de gutuie crudă având numai 57 de calorii, conform Doc.ro.  Mai mult decât atât, coaja de gutuie conține cantități mari de fibre, ceea ce înseamnă că facilitează digestia și menține pentru mai mult timp starea de sațietate, un avantaj în cura de slăbire. Poți consuma felii de gutuie crudă stropite cu puțină zeamă de lămâie pentru a nu se oxida, ca gustare, între micul dejun și prânz, de exemplu.

2. Ameliorează problemele gastrointestinale. Catechina și epicatechina care se regăsesc în fibrele din gutui curăță colonul de toxine și protejează membrana care căptușește stomacul. Astfel, majoritatea afecțiunilor gastrointestinale sunt ameliorate de consumul de gutui, preferabil gătite la cuptor.

3. Au proprietăți antiinflamatoare și antialergice. Gutuile coapte sunt bogate în vitamina C, acoperind cam un sfert din necesarul zilnic de vitamina C recomandat pentru un adult. Această vitamină susține sistemul imunitar și are proprietăți antiinflamatoare, însă are și proprietăți antialergice. Dermatita atopică, dar și cistita, pot fi atenuate prin consumul de gutui. Și în cazul reumaticilor, o cură de gutui coapte la cuptor ameliorează durerile reumatismale sezoniere, la intrarea în sezonul rece.

4. Reduc ridurile. Pentru că au un nivel mare de vitamine și antioxidanți din gutui ajută pielea să își păstreze tinerețea și aspectul sănătos. Antioxidanții ajută la eliminarea efectelor negative ale radicalilor liberi, reducând apariția ridurilor, eliminând petele și contribuind la protecția pielii împotriva efectelor radiațiilor solare.

5. Tratează greața și vărsăturile. Proprietățile diuretice ale gutuilor contribuie, de asemenea, la reducerea senzației de greață și a vărsăturilor în timpul sarcinii. Se recomandă consumul de gutuie crudă sau fiartă.

6. Reglează tensiunea arterială. Datorită potasiului pe care îl conțin, consumul de gutui poate menține tensiunea arterială în parametri  normali, reduce riscul de afecțiuni cardiace și de infarct.

7. Stimulează circulația sangvină datorită conținutuilui bogat în fier, cupru și zinc, minerale care au un rol important în producerea celulelor roșii.

8. Stimulează creșterea părului. Atunci când producția de globule roșii este mare și sângele circulă bine prin tot corpul, acest lucru duce și la creșterea fluxului sangvin spre scalp, ceea ce duce, mai departe la stimularea creșterii părului.

9. Combat stresul și anxietatea. Gutuile conțin antioxidanți care ajută la reducerea stresului și la instalarea unei stări de calm, la combaterea și la prevenirea anxietății.

10. Ar putea preveni cancerul. Tot datorită faptului că sunt bogate în antioxidanți gutuile neutralizează efectele radicalilor liberi din organism, ajutând la prevenirea unei serii de afecțiuni, printre care și cancerul.

Gutuile încep să se coacă din luna septembrie. Când le cumperi din piețe, evită gutuile verzi, necoapte bine, întrucât au o aromă neplăcută și alege-le pe cele galbene, bine coapte. Depozitează-le într-un loc uscat și răcoros, cum ar fi o cămară, departe de lumină și surse de căldură. Dacă vrei să le păstrezi mai multe săptămâni, le poți depozita în frigider.

Citește și:
4 boli pe care le poţi trata cu gutui 

Gutuile, bune pentru stomac şi inimă 

Click desktop articole 580x400 p1

Loading...

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

  • Suntem ceea ce mâncăm, iar bolile omului modern sunt dovada că nu mâncăm ce trebuie! Drumul cel mai scurt până la o viaţă sănătoasă pare a fi drumul până la piaţă, acolo unde găsim legumele, fructele şi seminţele care ne hrănesc şi ne vindecă în acelaşi timp. Click! şi dr. farm. Ovidiu Bojor vă prezintă începând de azi, într-un serial, cele mai bune „alimente-medicament” autohtone.

  • Sunt unele dintre cele mai așteptate fructe ale toamnei, având un gust dulce-acrișor. Ar fi bine să faci în această perioadă o cură cu gutui, deoarece vei avea parte numai de beneficii.

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1

Click desktop articole 300x250 p5