Gata cu gropile pe Aeroportul Otopeni! Calea de rulare ”Delta” a fost modernizată

calea-de-rulare-delta-aeroportul-otopeni.jpg

Așa arată după modernizare calea de rulare ”Delta” de pe Aeroportul Otopeni
Așa arată după modernizare calea de rulare ”Delta” de pe Aeroportul Otopeni
Foto: CNAB

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a făcut astăzi, 13 iulie, recepția lucrărilor de modernizare a căii de rulare ”Delta”. Reparațiile au început anul trecut, după ce au existat scandaluri legate de faptul că avioanele își rupeau cauciucurile în ele.

 ”Delta”, ce mai importată cale de rulare de pe Aeroportul Otopeni, a intrat anul trecut în reparații după 25 de ani. Era găurită și peticită, deși zilnic, treceau pe ea, înainte de pandemia de coronavirus, circa 100 de aeronave, după ce decolau sau aterizau pe pista 1.

Acum, sunt mai puține, dar au condiții civilizate de rulare. Întreaga suprafață a fost refăcută complet, pentru 28 de milioane de lei.

Gata cu gropile pe Aeroportul Otopeni! Calea de rulare ”Delta” a fost modernizată

”Începând de azi, luni, 13 iulie, Aeroportul Internațional Henri Coandă București dispune din nou de calea de rulare ”Delta”, care a trecut printr-un amplu proces de modernizare. Întreaga structură rutieră a fost înlocuită, iar acostamentele și racordurile cu pista 1 (08R-26L) și cu alte căi de rulare au fost lărgite, pentru conformarea cu cerințele Regulamentului (CE) 139/201”, au transmis reprezentanții CNAB.

Date despre calea de rulare ”Delta” de pe Aeroportul Otopeni

Calea de rulare ”Delta” are o lățime portantă de 23 metri, fiind încadrată de acostamente de 10,50, respectiv 7,50 metri lățime. După modernizare, calea de rulare are PCN (Pavement Classification Number) 83, identic cu cel al pistei 1.

delta-cale-de-rulare-aeroport-reparatii.jpg

Înainte de reparații, calea de rulare ”Delta” era peticită dintr-un capăt într-altul
Înainte de reparații, calea de rulare ”Delta” era peticită dintr-un capăt într-altul

A fost modernizată totodată și instalația de balizaj. Acum, poate asigura rularea fără restricții a aeronavelor de categorie E (s-a luat în calcul avionul Boeing 777-300). 

Lucrările au durat opt luni, dintre care două luni proiectarea, și au fost finalizate la termenul prevăzut în contract. De acum, pista 1 va putea fi folosită la întreaga capacitate.

Vor începe lucrările la pista 2 a Aeroportului Otopeni

Totodată, pot începe lucrările de modernizare la pista 2 (08L-26R), în valoare de 127,4 milioane lei.

Lucrări au fost contractate în iunie 2019 și urmează să fie gata tot în opt luni, proiectul tehnic fiind deja în curs de recepție. Pe perioada acestor lucrări, întreg traficul de pe aeroport va fi preluat de pista 1.

 

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/ce-hal-arata-pista-de-pe-aeroportul-otopeni-va-fi-refacuta-dupa-25-de-ani

https://www.click.ro/news/national/e-santier-pe-aeroport-se-astupa-gropile

 

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1