Un om a fost prins între uși și târât de metrou. În ce condiții se circulă în subteran

aglomeratie-metrou.jpg

La orele de vârf, stațiile de la metrou sunt arhipline
La orele de vârf, stațiile de la metrou sunt arhipline

A văzut moartea cu ochii! Un bucureștean a trăit ieri clipe de coșmar. S-a grăbit să urce în metrou, dar piciorul i-a fost prins între uși și a fost târât spre tunel. Norocul a făcut să se izbească de oglinda așezată în capătul peronului, altfel sfârșea sub roți. Iată în ce condiții se circulă în subteran!

E haos la metrou la orele de vârf. Călătorii se calcă în picioare ca să ajungă pe peron, iar ca să și urce în tren au mult de așteptat.

În plin trafic, trenurile se succed la 3 minute, astfel că vagoanele opresc în stație arhipline. În mod normal, câte un metrou ar trebui să treacă la 1 minut, însă, Metrorex nu dispune de suficiente garnituri ca să suplimenteze.

După orele de vârf, așteptarea duce, pe unele magistrale, până la 20 de minute. De aici și evenimentele grave care au loc.

Bărbatul a fost târăt de metrou pe peron

”Era ora 16.00, iar bărbatul s-a grăbit să prindă metroul, în stația 1 Mai. Dacă mecanicul ar fi urmărit traficul în oglindă, nu s-ar fi ajuns aici. Dar vedeți că acești mecanici sunt mereu grăbiți și zilnic au loc incindente când călătorii sunt prinși între uși. Iată că de data aceasta a fost mai grav, omul a fost târât și ar fi putut să ajungă sub roțile metroului. Era bun și ajutorul de mecanic care urmărea de pe peron până când toți pasagerii se îmbarcau în siguranță”, ne-au spus surse din cadrul Metrorex.

Ușile s-au închis brusc, iar piciorul bărbatului a rămas prins și târât pe toată lungimea peronului. Țipetele victimei nu au fost auzite de mecanic, trenul continuându-și drumul câteva zeci de metri, potrivit Antena 3.

Victima are piciorul rupt și traumatism cranian

În urma accidentului, bărbatul a suferit un trautamism cranian și are un picior rupt.

calator-tarat-de-picior-de-metrou.jpg

Imaginea surprinsă de camerele de supraveghere cu bărbatul târăt de picior pe peron
Imaginea surprinsă de camerele de supraveghere cu bărbatul târăt de picior pe peron

”Pasagerii din tren au apăsat butonul de alarmă, echipa de conducere a trenului acționând sistemul de frânare de urgență. Au fost anunțate echipele de salvare, însă persoana respectivă a refuzat primul ajutor, părăsind pe propriile picioare incinta metroului. Se va deschide o anchetă cu privire la cauzele care au dus la acest incident. Persoanele vinovate vor fi sancționate în conformitate cu prevederile legale”, au anunțat reprezentanții Mterorex. Surse oficiale spun că mecanicul este un tânăr de 23 de ani. Click! vă prezintă toate problemele cu care se confruntă metroul bucureșten.

Iată problemele metroului

  • De la preluarea serviciului de transport în subteran, Metrorex a realizat o singură investiție pentru defluidizarea circulației pietonale: un pasaj subteran care leagă stațiile Piața Victoriei 1 și Piața Victoriei 2. Metroul bucureștean și-a atins capacitatea maximă, zilnic înregistrându-se cozi de nedescris pe peroane. Cele mai nepotrivite momente de folosit metroul sunt cele din intervalul orar 8.30 -10.00 și 17.30 - 19.00;
  • Deși are un orar de funcționare, un grafic de succedare a trenurilor în stații, metroul bucureștean nu-l respectă. Cele mai frecvente întârzieri se înregistrează pe magistrala I (Dristor - Pantelimon), în afara orelor de vârf. La orele de vârf, pe magistrala a II-a (Berceni - Pipera) metroul circulă la interval de 3-4 minute, deși numărul ridicat de călători impune reducerea timpilor de așteptare în stații;
  • Rețeaua de metrou a Capitalei se extinde în ritm de melc. Metrorex a avut nevoie de 27 de ani pentru a pune în folosință magistrala a IV-a de metrou (Gara de Nord 2-Străulești). Magistrala a IV-a de metrou a fost începută în decembrie 1989, însă, din cauza evenimentelor de atunci lucrările au fost stopate. Șantierul a fost reluat după 1990, însă în scurt timp proiectul a rămas fără finanțare. Abia în 1997, Ministerul Transporturilor a accesat un împrumut de la Banca Europeană de Investiții pentru continuarea proiectului. La 1 martie 2000 a fost inaugurat un tronson al acesti magistrale, între Gara de Nord și 1 Mai. Unsprezece ani mai târziu aveau să fie puse în funcțiune alte două stații, Jiului și Parc Bazilescu. Alți șase ani au fost necesari pentru terminarea ultimelor două stații, Laminorului și Străulești. Inaugurarea primului tronson al magistralei a V-a (Râul Doamnei – Eroilor 2) a fost amânată mai multe ori. Ultima promisiune este pentru finalul acestui an. Cât privește magistrala a VI-a de metrou (1 Mai – Aeroport Otopeni), aceasta este exemplul cel mai clar al incompetenței tuturor directorilor Metrorex și miniștrilor transporturilor de până acum. Despre proiectul de extindere a metroului până la actualul Aeroport ”Henri Coandă” s-a vorbit încă din anii ‘90, însă abia în 2010 autoritățile române au semnat cu Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei (JICA) un acord de finanțare a lucrărilor. Conform planurilor de atunci, rețeaua ar fi trebuit finalizată până la jumătatea anului 2018. Suntem în 2019, dar nu a început.
  • Nu sunt bani la metrou. Deși e cel mai folosit mijloc de transport din Capitală (peste 650.000 de călători zilnic), metroul e un serviciu întreținut de stat, prin Ministerul Transporturilor. Statul acordă an de an subvenții de sute de milioane de lei companiei cu acționariat public și privat;
  • Sistemele de ventilație de la metrou n-au fost curățate/înlocuite de ani buni, unele sunt aceleași de la inaugurarea stațiilor. Doar pe tronsonul Petrache Poenaru – Timpuri Noi a fost finalizat, cu mare greutate în mai 2017, lucrările de modernizare a instalațiilor de ventilație. Angajații metroului primesc rații de lapte pentru evitarea bolilor pulmonare cauzate de aerul toxic din subteran. Călătorii ar trebui să umble și ei cu sticla de lapte în metrou și să bea câte puțin de fiecare dată când folosesc transportul în subteran.

Metrorex are în exploatare 44 de trenuri Bombardier, 15 CAF şi 24 de trenuri vechi IVA Arad. Mentenanţa întregului parc de material rulant al Metrorex este asigurată de concernul francez Alstom.

În prezent, Metrorex are în derulare o licitaţie pentru achiziţia a 43 de trenuri noi de metrou, cu opţiune pentru încă 8, pentru care este dispus să plătească până la 330 de milioane de euro.

program-metrou.jpg

Acesta este programul oficial după care ar trebui să circule metroul
Acesta este programul oficial după care ar trebui să circule metroul

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/bucuresti/panica-la-metrou-din-nou-o-noua-avarie-aglomerat-trenurile-si-statiile

https://www.click.ro/news/national/probleme-la-metrou-pe-magistrala-2

https://www.click.ro/news/national/accident-cumplit-la-metrou-un-barbat-fost-tarat-tunel-dupa-ce-s-prins-usa-trenului

https://www.click.ro/news/bucuresti/ce-hal-arata-statiile-de-metrou

Loading...