În ce hal arată staţiile de metrou!

6-actualitate-1-3col-piata-unirii-m2_0005.jpg

Piaţa Unirii. Plafoanele lipsesc, iar tavanul este scorojit
Foto: Sever Gheorghe
Citeste tot despre: 

Anul acesta se fac 40 de ani de când Nicoale Ceauşescu a dat în folosinţă metroul bucureştean. Multe dintre staţii sunt construite atunci, altele continuate în anii ce au urmat. Dar cele mai multe au, în prezent, un grad de degradare extrem. Plouă prin pereţi, astfel că tencuiala este jupuită, mucegăită şi, de cele mai multe ori, peroanele băltesc în apă. Imaginile vorbesc de la sine!

La Moscova, staţiile de metrou arată ca un muzeu, cu multe candelabre, coloane şi pereţi îmbrăcaţi în marmură. Mulţi turişti îşi cumpără cartelă şi se plimbă prin paradisul subteran doar ca să admire arhitectura. La Napoli, călătorii pot admira opere de artă de dimensiuni mari. La fel şi-n metroul din Stockholm. La Bucureşti, în schimb, majoritatea staţiilor arată jalnic. Pereţii sunt scorojiţi şi murdari, peroanele băltesc în apă, tavanele sunt mucegăite ori lipsesc plafoanele, iar mirosul este unul greoi. O fi şi asta vreo artă?

Reporterii Click! au luat la pas magistralele. Staţiile Piaţa Romană şi Universitate, care trec chiar prin buricul Capitalei, par uitate în timp. Gresia ori mozaicul care îmbracă pereţii sunt negre de mizerie, semn că nu au fost frecate niciodată. Nici cu bidineaua nu s-a dat de foarte mult timp. Varul e scorojit.

6-actualitate-2-3col-universitate_0458.jpg

Universitate. Altă stație, alți pereți nevăruiți de mult timp
Foto: Sever Gheorghe

La Dristor 1, fiecare ploaie ajunge în interior, astfel că duminică peroanele bălteau. Tavanele, pe unde se infiltrează apa, s-au transformat în adevărate ”ciupercării” de mucegai. Infiltraţiile care apar se datorează deficienţelor la reţelele de apă şi termoficare, se scuză autorităţile.

6-distor-1-.jpg

Dristor 1. Apa este cuvântul de ordine aici. O vedem pe jos, dar și pe pereții mucegăiți
Fotografii: Sever Gheorghe

”Normele de proiectare ale metroului, care au stat la baza elaborării proiectelor de execuţie, admit debite ale apelor de infiltraţii de 0,5 litri/sec/km în staţiile şi tunelele de metrou”, explica fostul şef al Metrorex Gheorghe Udrişte. Basarab, 1 Mai, Griviţa, Eroii Revoluţiei. Prin toate trece trenul, dar şi nepăsarea.

6-actualitate-7-2col-1-mai_0003.jpg

1 Mai. Pereții arată îngrozitor
Foto: Sever Gheorghe

6-actualitate-4-2col-grivita_0011.jpg

Griviţa. O stație plină de igrasie
Foto: Sever Gheorghe

Arată mai degrabă a buncăre din vremea ultimului război mondial, dintr-un Bucureşti abandonat. Dar la metrou este zilnic un adevărat furnicar. În jur de 600.000 de persoane circulă cu trenul şi plătesc câte 2,5 lei pe o călătorie.   

Loading...