Uite ce vitamine ne cresc imunitatea în sezonul rece!

Pentru a ne menţine sănătoşi şi pentru a evita banala răceală sau gripa, trebuie să acordăm o atenţie deosebită alimentaţiei bogate în vitamine şi suplimentării acestora. Uite care sunt cele mai indicate vitamine pentru o imunitate puternică în sezonul rece!

  • Metodele de preparare a alimentelor şi felul în care acestea sunt depozite pot diminua concentraţia de vitamine din produse. Astfel, fructele şi legumele, oricât de proaspete ar fi la început, dacă sunt depozitate o perioadă lungă de timp, îşi pot pierde din conţinutul vitaminic. Când apelaţi la suplimentele alimentare, consultaţi specialistul înainte de a le lua. 
  • Vitamina A. Este implicată în procesul de adaptare a vederii la întuneric, creşte imunitatea, prevenind astfel infecţiile. Asigură sănătatea pielii, a mucoaselor şi a scheletului. Surse de vitamina A sunt: morcovul, spanacul, produsele lactate, gălbenuşul, icrele.
  • Vitamina D. E implicată în asimilarea calciului şi a fosforului în organism, intervenind în procesul de osificare. Cu alte cuvinte, această vitamină asigură integritatea întregului sistem osos, dar şi a dinţilor, protejându-ne de osteoporoză şi, implicit, de fracturi. O găsim în brânză, lapte, iaurt, gălbenuş, peşte (hering, macrou, somon, sardine în ulei, ton), ulei de peşte, suc de portocale. 
  • Vitamina E. Are proprietăţi antioxidante. Protejează, astfel, ţesuturile şi întregul organism împotriva radicalilor liberi. De asemenea, aceasta reprezintă un ajutor în lupta cu bolile cardiovasculare şi cu cancerul. Vitamina E se găseşte în ulei, nuci, alune, cereale, lapte, gălbenuş.
  • Vitaminele din grupul B. Acestea permit glucidelor (zaharurilor provenite din alimentaţie) să fie corect asimilate, pentru a furniza energia necesară întregului organism. Intervin în metabolizarea proteinelor, în fabricarea hemoglobinei, în bunul mers al sistemului imunitar şi în menţinerea sănătăţii pielii şi a părului. De asemenea, aceste vitamine participă la menţinerea integrităţii sistemului nervos. Surse: drojdia de bere, carnea de porc, de vită, cerealele, pâinea, nucile, alunele, cartofii, ouăle.

Vitamina C. Are proprietăţi antioxidante, intervine în metabolismul zaharurilor, participă la vindecarea rănilor şi la menţinerea elasticităţii ţesuturilor. Pe lângă acestea, creşte puterea sistemului imunitar şi previne apariţia bolilor cardiovasculare şi a cancerului. O găsim în majoritatea legumelor şi fructelor, printre care: citrice, fructe de pădure, cireşe, kiwi, pepene, ceapă, roşii, fasole verde, praz, ridichi, varză, scrie farmaciata.ro

Loading...