Uite ce păţeşti dacă ignori porţia de zinc!

Zincul, mineral esenţial pentru organismul uman, are multe valenţe terapeutice. Are un rol esenţial în întărirea imunităţii, participă la formarea oaselor şi intervine în echilibrul funcţiilor cognitive şi reproductive.

Uite de unde poţi să-ţi iei cantitatea necesară de zinc, dacă te confrunţi cu deficienţa acestuia. 

Semnele  deficitului de zinc

– Întârzieri de creştere la copii şi imaturitatea sexuală şi osoasă;
– Infecţii repetate (indiferent că este vorba despre răceli sau episoade gripale care se repetă, infecţii urinare etc.). Acestea sunt semnul că funcţia de protecţie imunitară oferită de zinc este deficitară. Şi diareea poate intra în aceeaşi categorie, de multe ori ea fiind consecinţa unor infecţii digestive;
– Pierderea apetitului şi/sau anorexie;
– Pierderea părului şi afectarea pielii. Zincul este un element important pentru dezvoltarea normală a celulelor. Dacă aportul de zinc este insuficient, atunci celulele devin „slăbite“. Uneori, alopecia (chelirea) poate fi pusă pe seama deficitului de zinc. Dar şi dermatita poate fi o consecinţă a acestui dezechilibru;
– Manifestări neuropsihice. Unele tulburări comportamentale şi de funcţii cognitive sunt asociate cu deficitul de zinc atât în cazul copiilor, cât şi al adulţilor. Printre semnele din această categorie se numără dispoziţia schimbătoare, labilitatea emoţională, starea de irascibilitate şi depresia.

De unde luăm zinc

– Seminţele de dovleac abundă în nutrienţi, dar şi în minerale. 100 de grame de seminţe de dovleac conţin 7.81 miligrame de zinc.
– Gălbenuşul de ou e o sursă bună de zinc. 100 de grame de gălbenuş de ou conţine 4,93 miligrame de zinc.
– Curcanul e printre cele mai bune surse de zinc. 100 de grame conţin 3.09 miligrame de zinc.
– Ciocolata neagră conţine o cantitate mare de zinc – 9.6 miligrame la suta de grame.
– Seminţele de susan conţin o cantitate impresionantă de zinc – 7.75 miligrame la suta de grame.
– Carnea de miel conţine 8.66 miligrame de zic la suta de grame. Aveţi grijă, totuşi, să nu exageraţi.
– Ciupercile au multe vitamine şi minerale esenţiale, printre care şi zinc. 100 de grame de ciuperci Shiitake conţin 7.66 miligrame de zinc.

Click! spune

Asigurarea cantităţii zilnice necesare de zinc ajută la prevenirea multor complicaţii. Unui adult îi sunt necesare aproximativ 0.2 mg/kg corp de zinc pe zi.

 

Loading...
 
 

Citește și