Top 5 alimente pentru sănătatea cerebrală

peste_somon.jpg

peste, somon, Omega-3, alimente pentru creier, grasimi bune
Un rol central structural şi funcţional îl au grăsimile Omega-3 a căror sursă principală este peştele.
www.clicksanatate.ro

Oboseala, pierderile de memorie și tulburările de concentrare sunt câteva dintre indiciile carenței de nutrimenți esențiali pentru creier. Este bine să știi pe ce alimente să mizezi pentru a-ți proteja sănătatea cerebrală.

1. Cerealele integrale

Creierul are nevoie de energie pentru a funcționa. Pentru concentrare și atenție, creierului nu trebuie să îi lipsească sursele de energie constantă. Creierul consumă mai multă glucoză decât orice alt organ. În cazul creierului îi lipsește „combustibilul”, suntem „avertizați” de simptome precum oboseala, lipsa de concentrare și nervozitatea.

Alimentele cu indice glicemic scăzut precum cerealele integrale și nucile permit o eliberare lentă a glucozei în sânge. Este bine să se includă cerealele integrale la micul dejun, astfel încât creierul să aibă „carburant” pe parcursul zilei.

2. Peștele gras

Membranele celulelor cerebrale au în componență grăsimi de tipul acizilor grași Omega-3. „Pentru structura creierului sunt esenţiale grăsimile (lipidele), structura a aproximativ 2 treimi din creier fiind constituită din grăsime.

Un rol central structural şi funcţional îl au, în acest sens, grăsimile Omega-3, în mod special DHA (acidul docosahexaenoic), şi EPA, a căror sursă principală este peştele (mai ales somonul, heringul şi macroul), cărora li se adaugă acidul alfa-linolenic (ALA), de provenienţă vegetală (în mod special seminţele de in)”, afirmă medicul nutriționist Adrian Copcea.

3. Ouăle

Gălbenușul este sursă de fosfatidilcolină, o substanță grasă necesară pentru sinteza de acetilcolină, neurotransmițător important implicat în memorie și învățare. „Este de preferat să se consume ouă la micul dejun, nu seara, întrucât se asimilează mai bine”, afirmă Bernard Doutres, specialist în nutriție.

4. Ciocolata neagră 

Un alt aliment pe placul creierulului este ciocolată, consumul acesteia fiind asociat cu beneficii precum îmbunătățirea funcțiilor cognitive. Calitățile tonice și psihostimulante ale ciocolatei sunt conferite de unele molecule asemănătoare cu cofeina (teobromină, teofilină). De asemenea, ciocolata stimulează producerea de serotonină, hormonul senzației de bine, iar conținutul ridicat de magneziu (330 la 100 g) din acest dulce are efect antistres.

Flavonoidele din cacao au acțiune antioxidantă, contracarând efectele radicalilor liberi la nivel cerebral. Totuși, ține cont că ciocolata este și o sursă importantă de calorii (530 la 100 g), de aceea, nu consuma mai mult de 20 g pe zi.

Află pe clicksanatate.ro ce alte alimente îți oferă așa-numiții „antioxidanți ai creierului”!

Ce trebuie să știi despre palpitații

Tratează varicele cu plante!

 

 

Loading...
 
 

Citește și

  • Cercetările psihologice au demonstrat că este posibilă crearea unei „amintiri false”, prin puterea sugestiei sau prin imaginaţia intensă. Oamenii de ştiinţă care cercetează imaginaţia au descoperit că persoanele care au urmărit un film în care cineva execută o activitate simplă, au impresia că de fapt ele au făcut acel lucru, dacă sunt întrebate peste două săptămâni.

  • Specialistul Click!, dr. Ovidiu Chiş, expert în medicina tradiţională indiană, vă recomandă astăzi un remediu dulce, 100% natural, ideal pentru întărirea sistemului nervos.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1