Spune-mi ce mănânci să-ţi spun cum trăieşti / Dieta moderată de weekend

CLIIMA20121026_0003_1.jpg

Dieta moderată de weekend poate avea rezultate excelente. (Foto: Shutterstock)

Din programul fiecătui weekend fac parte momentele de relaxare şi de răsfăţ gastronomic: adică o mâncare preferată, gustoasă şi sănătoasă. Desigur, răsfăţul gastronomic începe cu evaluarea caloriile conţinute de ingredientele folosite la prepararea meniului.

Gospodinele caută soluţii-minune pentru meniuri delicioase care să topească surplusul de kilograme, fără efort. Regimul de week-end este şi o strategie de refacere a organismului, după eforturile depuse în timpul săpămânii.

Eugen Giurgiu , doctor în biochimie cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie , ne recomandă o dietă cu alimente bogate în vitamine, în proteine şi în calciu. Regimul urmăreşte detoxifierea şi refacerea energiei organismului .

Pentru reuşită, trebuie să parcurgeţi următorii paşi:

- sunt trei mese pe zi.

- la fiecare masă, hrana trebuie să conţină: patru părţi de glucide, două părţi de proteine şi o parte de lipide.

- de fiecare dată se consumă cantităţi fixe de alimente: câte 500 grame şi 1,5 l de apă, înainte de masă. Alimentele nu trebuie să fie prelucrate industrial.

Iată un exemplu de dietă de weekend!

Vineri

La micul dejun

La prima oră, după trezire, se bea 1 l de apă plată sau de izvor încet, cu înghiţituri mici. Prin acest procedeu se umăreşte eliminarea toxinelor . După 30 de minute, se bea un pahar cu suc de grepfrut, bogat în vitamina C şi în potasiu.

După alte 30 de minute, urmează terapia cu 1 l de cacao cu lapte degresat, îndulcit cu miere.

La prânz: Se consumă 200 g peşte slab, pregătit la cuptor sau fiert în aburi, asezonat cu ulei de măsline şi cu suc de lămâie. În nici un caz, nu se consumă peşte prăjit.

La ora 16: Se bea 1litru de suc de lămâie, pregătit în casă din: apă plată, sucul unei lămâi şi o lingură de miere.

La cină: Se pregăteşte o supă de zarzavat :In doi litri de apă se fierb mai multe legume (tăiate cubuleţe): 500 g roşii, un kg de praz, o ţelină cu frunze, 500 g morcovi şi o linguriţă rasă de cimbru. Ingredientele conţin multe vitamine şi minerale, iar cimbrul grăbeşte detoxifierea organismului. Se consumă trei porţii de supă ; după 15 minute mâncaţi trei boluri cu legume fierte, care să conţină şi praz ; se asezonează cu suc de lămâie.

Cu zece minute înainte de culcare, mâncaţi un iaurt degresat amestecat cu puţină miere.

Sâmbătă

La micul dejun şi la prânz, repetaţi regimul de vineri.

La cină: este ideală o porţie de peşte la grătar (care să nu depăşească 200 g) cu o garnitură de legume fierte, printre care şi praz (un bol). La un sfert de oră, se mănâncă un iaurt cu puţină miere.

Duminică

La micul dejun: Suc de grepfrut şi de mandarine, 100 g brânză de vaci şi apă.

La prânz: Un iaurt degresat, amestecat cu 150 g brânză de vaci şi două linguriţe de miere.

La ora 16: Se consumă câte un fruct uscat , din oră-n oră, până la cină.

La cină: O salată de legume care să conţină şi praz (cel mult 200 g), carne albă de pui sau de peşte (200 g) şi ulei de măsline .

Observăm că regimul include, frecvent, prazul, considerat un aliat al vieţii sănătoase. Leguma conţine siliciu şi compuşi sulfuraţi care activează unele enzime şi reuşesc să distrugă stratul de grăsimi din hipoderm, de sub piele. Mai mult, prazul este duşmanul colesterolului.


Loading...