Sfatul nutriționistului: Ce să mănânci pentru a rămâne mai ușor însărcinată

wasim-nazer.jpeg

nutriționistul Wasim Nazer la o masă cu fructe și dulciuri
Mai puține dulciuri, mai multe fructe și legume, spune nutriționistul Wasim Nazer

„În cabinetul meu ajung foarte des doamne care-și doresc să rămână însărcinate și care nu reușesc deși toate analizele arată că nu există probleme de sănătate. Atunci, eu obișnuiesc să le întreb: ce mănânci?, fumezi?, faci abuz de cafea sau de alcool?, ești stresata? În procesul procreării, calitatea produselor consumate este mai mult decât esențială. O dietă special concepută în a da start procesului de ovulație, crește fertilitatea”, spune nutriționistul Wasim Nazer, care a făcut o listă a alimentelor recomandate înainte de sarcină.

  • Fructe și legume proaspete sunt o sursă importantă de antioxidanți și de vitamine. Sunt bune și sănătoase: portocalele, salata, spanacul, ridichile pentru că sunt bogate în acid folic.
  • Cereale integrale, deoarece conțin acid folic, o vitamină din categoria B, cu efecte dovedite asupra sănătății fătului și cu rol de prevenire a defectelor la naștere (spina bifida). În plus, cerealele integrale reglează ovulația.
  • Acizii grași, care se găsesc într-o varietate de pești cum ar fi somonul, sardinele sau heringul, sunt esențiali pentru creșterea fertilității, deoarece reduc stresul și reglează hormonii sexuali. Dacă nu consumi pește, înlocuiește-l cu avocado, nuci sau semințe de in.
  • Conform unui studiu făcut de cercetătorii de la Universitatea Harvard, femeile care au în meniul zilnic lactate nedegresate au mai rar probleme cu ovulația.
  • Carnea roșie conține fier, esențial în dieta pentru sarcină și pentru orice femeie care vrea să conceapă un copil.

Ia acid folic cu cel puțin 3 luni înainte de concepție

Femeile care își planifică o sarcină e bine să înceapă să ia acid folic cu cel puțin 3 luni înainte de momentul concepției, acesta scăzând riscul de anomalii genetice fetale. Tubul neural al copilului se formează în primele 28 de zile de sarcină, iar acidul folic este vital încă din prima zi. Astfel, până când afli că ești însărcinată, pot trece câteva săptămâni importante, fiind prea târziu pentru a remedia deficiențele din organism. Acidul folic se găsește sub formă de suplimente sau în alimente: avocado, broccoli, citrice, verdețuri, leguminoase, nuci/semințe, gălbenuș de ou, banane, mazăre, ananas, fasole verde, sparanghel etc.

Atenție la siluetă!

O nutriție greșită nu doar că aduce un surplus de kilograme, dar poate afecta fertilitatea fiind binecunoscut faptul că obezitatea este una dintre cauzele infertilității. Așadar, mănâncă sănătos și, dacă ai kilograme în plus, încearcă să mai slăbești. Dieta trebuie ținută sub supravegherea unui medic, nu după ureche, căci ți-ai putea priva organismul de nutrienți esențiali. 

Și, dacă până în acest moment, al preconcepției, motivația de a renunța la țigări nu era suficient de puternică, de acum lucrurile ar trebui să meargă mult mai ușor, cu atât mai mult cu cât studiile au demonstrat că fumatul afectează fertilitatea în cuplu. 

 

Click desktop articole 300x250 p3

 
 

Citește și

Click desktop articole 580x400 p2

Adevarul

Click desktop articole 300x250 p4

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1

Click desktop articole 300x250 p5