Iată secretul unui somn liniştit!

Citeste tot despre: 

Cercetătorii americani au descoperit că vara este anotimpul insomniilor. Pentru a elabora formula somnului perfect, ei au studiat timp de un an 823 de voluntari de ambele sexe. Iată ce au descoperit!

Somnul e o activitate care trebuie „pregătită” cu câteva ore înainte să vă băgaţi în pat. E musai să aveţi o pernă moale şi în cameră să fie beznă. Însă nivelul de stres, gândurile şi tensiunea ridicată sunt elementele care nu ne lasă în pace atunci când vrem să aţipim. Conform studiului realizat de cercetătorii de la Universitatea de Medicină Feinberg, din Illinois, majoritatea respondenţilor dorm în medie 6 ore pe noapte în loc de 8-9 ore. Lipsa somnului predispune la boli precum diabet, demenţă, Alzheimer şi insuficienţă cardiacă. Pentru a ne proteja sănătatea trebuie:

  • să ne relaxăm înainte de a intra în pat
  • Cu cel puţin o oră înainte de a ne pune la somn, nu trebuie să mai intrăm în contact cu tableta, telefonul sau laptopul
  • Este recomandată citirea unei cărţi, la lumina veiozei 7 Nu deschideţi televizorul din dormitor
  • Nu mâncaţi gras la cină şi evitaţi condimentele la masa de seară
  • Beţi un pahar cu lapte îndulcit cu miere cu cel puţin două ore înainte de culcare
  • Evitaţi să luaţi pastile de somn întrucât acestea ajung să producă dependenţă
  • Aerisiţi încăperea cu cel puţin o jumătate de oră înainte de vă culca
  • Îmbrăcaţi-vă lejer şi înveliţi-vă până la nivelul pieptului
  • Nu faceţi sport seara şi nu faceţi duş decât cu cel puţin o oră jumătate înainte de a vă culca!
Loading...
 
 

Citește și

  • ziua somnului, efectele lipsei somnului, importanta somnului, somnul inseamna sanatate, insomnie, imunitate scazuta, obezitate

    Somnul nu este doar repausul firesc de după o zi de muncă, ci poate cea mai eficientă măsură de a preveni îmbolnăvirea și slăbirea organismului. Oamenii de știință spun că o oră de somn în minus poate avea efecte considerabile asupra sănătății noastre. Pe 17 martie oamenii din întreaga lume sărbătoresc Ziua somnului, prilej pentru care merită să reții câteva reguli de aur pentru a-ți îmbunătăți sau schimba regimul de viață.

  • Aproape un sfert din viaţă ne-o petrecem în pat, dormind. În acele momente, este foarte important să avem o postură corectă, adaptată nevoilor fiecăruia dintre noi. Pentru că nu doar numărul de ore de somn contează, ci şi calitatea lor. Te dor umerii, spatele, sforăi sau nu reuşeşti să adormi? Schimbă poziţia de somn şi toate problemele se vor rezolva. Specialiştii citaţi de Bright Side ne dau exemple concrete.

  • sforait, apnee, sindromul de apnee in somn, SAS, somn

  • sfaturi, somn, oboseala, infarct, atac cerebral, stop respirator, diabet

    Te simţi obosit tot timpul? Chiar dacă dormi mult, te trezeşti mai obosit decât atunci când te-ai culcat? Ştii că din cauza oboselii poţi face infarct, atac cerebral, stop respirator, diabet sau cancer? Specialiştii britanici te învaţă ce ai de făcut.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1