Dieta fericirii - o dietă sănătoasă în perioada epidemiilor

mancare-sanatoasa.jpg

Foto pixabay.com
Citeste tot despre: 

Alimentația sănătoasă a fost și este o preocupare constantă pentru majoritatea semenilor noștri. În aceste zile, când teama de efectele virusului ucigaș a pus stăpânire pe rudele, prietenii și colegii noștri, hrana sănătoasă are o importanță deosebită. În lumea terapeuților se comentează exemplele dietelor hrănitoare care să ne mențină în formă și să țină la distanță de noi cei mai aprigi dușmani, virozele.

Pentru cei interesați de o hrană de acest fel, prezentăm o dietă deosebită. Iată ce trebuie să știm despre sursele principale ale acestei diete, apreciată de nutriționiști ca fiind "dieta fericirii".

Serotonina din hrană influențează starea noastră de bine

Desigur, dacă serotonina, acel hormon care influențează starea noastră de bine este la un nivel ridicat, acesta este influențat pozitiv de hrana de fiecare zi.  Terapeuții spun că trebuie să consumăm alimente bogate în triptofan, unul ditre cei opt aminoacizi esențiali care intră în compoziția unor alimente, iar când este ingerat, acesta declanșează în organism producerea naturală de serotonină. Iată câteva surse principale care ne asigură această substanță:

Ouăle sunt o sursă importantă de triptofan. Două-trei ouă consumate săptămânal, fierte sau sub formă de omletă preparată fără ulei, reprezintă doza de triptofa de care organismul nostru are nevoie.   

Semințele de floarea- soarelui sau de dovleac nu conțin aminoacizi la același nivel ca și proteina animală. Totuși, terapeuții susțin că semințele sunt și ele o sursă importantă de triptofan. În același timp, doza de triptofan poate fi completată și prin consumul de nuci și soia. Această suplimentare de triptofan poate fi asigurată în dieta vegetarienilor care nu includ în dietă ouăle, carnea albă, peștele și lactatele.  

Spanacul poate fi inclus în această dietă. Frunzele sale pot fi folosite într-o varietate de rețete, în orice anotimp și asigură organismului doza de triptofan de care organismul are nevoie.

Carnea de pasăre, de pui, de curcan și de gâscă este recomandată de terapeuți ca sursă de triptofan. În acest sens se consumă mai ales carnea de pe pieptul de pasăre ales. Acesta conține mai puțină grăsime.    

Loading...