Cum să menții o dietă sănătoasă şi în sezonul rece

legume.jpg

legume
Află ce poţi face pentru a te bucura de mâncărurile preferate, dar şi de un stil de viaţă echilibrat, indiferent de sezon
foto: Shutterstock

Abundenţa de produse proaspete pe care le avem la dispoziţie în timpul verii facilitează, pentru mulţi dintre noi, menținerea unei diete sănătoase, chiar dacă, din când în când, cedăm tentaţiei unei îngheţate. În plus, în lunile mai calde ale anului, organismul nostru doreşte, în mod natural, alimente mai ușoare. Când vremea începe să se răcească, instinctul natural al corpului este acela de a stoca grăsimi. În plus, peste tot, ne fac cu ochiul foarte multe tentaţii: must, plăcinte cu dovleac sau gogoși cu scorțișoară. Cu puţină bunăvoinţă și sfaturile noastre, te vei putea răsfăța cu mâncărurile preferate de toamnă fără ca obiectivele tale legate de sănătate şi siluetă să intre în hibernare.

Alege produse locale

Toamna ai la dispoziţie o mulțime de fructe şi legume locale pe care le poţi introduce în meniurile tale de zi cu zi. De exemplu, merele şi perele pot constitui gustări foarte săţioase, în timp ce rădăcinoasele şi dovleacul sunt excelente în supe sau salate.

Bucură-te de aromele sezonului

Dacă ţi se pare că legumele de toamnă nu sunt nici pe departe la fel de gustoase şi aromate precum cele de vară, nu ezita să adaugi condimente aromate de toamnă precum scorțișoara, ghimbirul, cardamomul și turmericul în rețetele tale. Studiile de specialitate arată că aceste condimente pot stimula metabolismul și te pot ajuta să te simţi bine, chiar şi după o masă copioasă.

Optează mereu pentru cerealele integrale

Pe măsură ce vremea se răceşte, pâinea, orezul şi pastele îşi fac tot mai des loc în meniurile tale. Totuşi, pentru o bună stare de sănătate şi dacă nu doreşti să acumulezi kilograme în plus în sezonul rece, stai departe de făina albă și orezul alb. Orezul brun, făina integrală de grâu, orezul sălbatic, bulgurul și orzul sunt câteva alternative gustoase şi sănătoase.

Dă o şansă conservelor  

Chiar dacă nu ai avut prea mult timp să îţi pregăteşti cămara de iarnă, asta nu înseamnă că nu te poţi bucura de beneficiile conservelor. Murăturile, atât de populare printre români, sunt surse de antioxidanţi şi bacterii probiotice care ajută la o digestie sănătoasă. În plus, legumele bio din conserve reprezintă o altă modalitate sănătoasă de a te asigura că ai o dietă variată şi echilibrată, chiar şi pe parcursul sezonului rece.

Bucură-te de citrice 

Chiar dacă este optim să privilegiezi întotdeauna produsele locale, citricele sunt excepţiile notabile. Foarte bogate în vitamina C, atât de necesară organismului mai ales în sezonul rece, citricele nu trebuie să lipsească din alimentaţia ta. 

Favorizează carnea slabă

Până să te gândeşti la cum vei pregăti porcul de Crăciun, optează pentru meniuri echilibrate, în care să introduci tipuri de carne mai slabă, cum este cea de curcan sau peşte. Gândeşte-te la cârnaţi, tobă sau alte produse care se pregătesc din carne mai grasă ca fiind excepţii, nu regula în dieta ta de zi cu zi.

Mănâncă mai multă supă

Supa este un aliment minune pe parcursul sezonului rece. Poţi să o consumi ca antreu la prânz, dar şi la cină. Nimic nu e mai reconfortant decât o farfurie de supă caldă într-o seară rece de toamnă. În plus, supa este foarte benefică pentru sistemul tău imunitar. 

Nu uita de nuci şi seminţe

Bogate în grăsimi sănătoase, nucile şi seminţele pot fi încorporate foarte uşor în diferite salate pentru a le face mai săţioase. Migdalele, nucile, alunele de pădure, semințele de dovleac sau seminţele de floarea soarelui, crude şi nesărate pot constitui gustări sănătoase. Însă, pentru că sunt bogate în calorii, ai grijă să nu consumi porţii foarte consistente sau foarte frecvent.

Chiar dacă vara a trecut de multă vreme, nu înseamnă că trebuie să renunţi la obiceiurile alimentare sănătoase. Urmând sfaturile de mai sus şi cu puţină creativitate în bucătărie, te poţi bucura şi de mâncăruri delicioase şi de o siluetă armonioasă!

 

Loading...