Când devine periculos consumul de peşte

CLIIMA20140226_0022_1.jpg

Peştele proaspăt trebuie să aibă carnea rigidă, dar atunci când o apeşi ea să-şi poată reveni la forma iniţială

Gras, slab, oceanic sau de crescătorie, peştele consumat de două ori pe săptămână îţi îmbogăţeşte meniul cu proteine superioare şi cu acizii graşi Omega-3. Adică îţi dă energie şi poftă de viaţă.

Dacă ar fi să dăm crezare tuturor ştirilor legate de conţinutul de mercur din peştii oceanici, atunci ar trebui să uităm de macrou, ton, păstrăv şi alte specii, care fac cu ochiul în magazine. Peştele oceanic, fructele de mare, scoicile sunt adevăraţi „bureţi" care absorb mercurul şi alte substanţe toxice din apă.

Să mai mâncăm peşte sau nu?

Cu siguranţă da, spune nutriţionistul Corina Zugravu. Putem consuma la discreţie carne de peşte autohton şi până la de trei ori pe săptămână peşte oceanic. Femeile însărcinate pot limita la o dată- două ori pe săptămână!

E adevărat că mediul în care se dezvoltă peştii este poluat de tot felul de deşeuri şi de substanţe aruncate de oameni, dar, dacă este consumat cu moderaţie, peştele din mări şi oceane nu-ţi poate face niciun rău. Dimpotrivă, beneficiile unei alimentaţii care include carnea de peşte sunt multiple.

De ce nu macrou în fiecare zi

Ideea că te expui riscului de a face cancer (din cauza mercurului conţinut), dacă mănânci carne de peşte, este o realitate, dar nu atât de înspăimântătoare dacă limitezi consumul. Nutriţionistul nostru ne explică exact cum stau lucrurile.

Printre substanţele poluante aruncate în mări şi oceane se găseşte şi mercurul, care este transformat în metil-mercur în corpul peştilor. Dacă este ingerată în cantităţi mari, această substanţă afectează ficatul şi rinichii, are efecte toxice asupra sistemului nervos central şi poate duce la malformaţii ale fătului (dacă peştele este consumat de o femeie însărcinată).

De regulă, metil-mercurul se găseşte la răpitori şi se depozitează în părţile grase ale peştilor. Deci cu cât sunt mai graşi, cu atât riscul e mai mare. Paradoxul este că tocmai peştii graşi (cum este macroul) ne furnizează acizii graşi Omega-3.

Corina Zugravu spune că femeile însărcinate ar trebui să evite peştii care depozitează mai mult metal-mercur: peştele-spadă, macroul, rechinul.

Află mai multe pe clicksanatate.ro


Loading...