Atenţie la kilogramele în plus în rândul copiilor!

c112-13-sanatate-foto-123rf-39791016_l.jpg

Adoptarea unui stil de viaţă sănătos încă de la vârste fragede e cea mai bună soluţie de prevenţie

Ne confruntăm cu o epidemie de obezitate, atrag atenţia medicii, iar copiii nu sunt ocoliţi. România ocupă locul 3 în Europa la obezitate infantilă, 40% dintre copiii cu vârste cuprinse între 12 şi 18 ani fiind supraponderali. Iată de ce sunt periculoase kilogramele în plus şi cum pot fi prevenite.

Obezitatea este o reală problemă de sănătate, atrage atenţia dr. Cătălina Niculescu, medic primar Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice. „Kilogramele în plus sunt un factor de risc pentru diabet zaharat de tip 2, pentru boli cardiace, respiratorii, gastrointestinale, probleme ortopedice, dar şi tulburări de dezvoltare emoţională şi psihologică, reducerea performanţelor şcolare şi dificultăţi de integrare socială.

În plus, copilul supraponderal de azi are risc ridicat de a deveni un adult obez”, a declarat medicul la lansarea Akademiei Kinderland, o şcoală mobilă care îi ajută pe copii şi pe părinţi să mănânce sănătos.

c212-13-sanatate-dr-catalina-niculescu.jpg

Cătălina Niculescu, medic primar Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice

Însâ un copil supraponderal nu poate fi trecut la dietă şi la restricţii. Fiind în creştere, organismul lui are nevoie de alimentaţie variată, dar sănătoasă, bazată pe lactate, ouă, carne, peşte, fructe şi legume proaspete, cereale integrale, toate din sursă sigură, gătite sănătos.

Renunţaţi la fast-food, la sucuri din comerţ, iar dulciurile le poţi prepara în casă. 

Adoptarea unui stil de viaţă sănătos încă de la vârste fragede e cea mai bună soluţie de prevenţie, mai ales că gusturile se formează în copilărie. De asemenea, fiţi un exemplu pentru cei mici! Nu-i poţi pune copilului în farfurie broccoli, iar voi, adulţii, să mâncaţi cartofi prăjiţi.

„Regulile de bază sunt următoarele: să avem un program regulat de mese, să evităm alimentele procesate, cu conţinut crescut de zahăr, sare şi grăsimi, să excludem sucurile, snack-urile, să optăm pentru alimente corect preparate, pe cât posibil provenite din curtea bunicilor de la ţară, şi să facem multă mişcare”, adaugă dr. Cătălina Niculescu. 

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0 ClickPoftaBuna.ro 1
3
ClickPoftaBuna.ro : 1