Aşa îţi învingi frica de zbor

frica-21587151451415.jpg

frica, zbor, psiholog
Psihologii te învaţă câteva exerciţii salvatoare în timpul călătoriei cu avionul
Citeste tot despre: 

Nu mai lăsa teama de zbor să-ţi strice vacanţele peste hotare! Cu puţină voinţă şi punerea în aplicare a unor exerciţii simple, vei ajunge să te bucuri şi tu, ca restul pasagerilor, de o călătorie plăcută. Psihologul şi psihoterapeutul Ionela Pandilică îţi dezvăluie ce e de făcut.

Fobiile pot fi neplăcute şi derutante. Poţi fi perfect conştient că frica ta de zbor e iraţională şi, cu toate acestea, nu te poţi comporta aşa cum ai dori. Te simţi vulnerabil, neputincios, respiri sacadat şi chiar ai senzaţie de sufocare, de nod în gât, ţi se umezesc palmele, te simţi ameţit. Ca să controlezi situaţia, e important să conştientizezi că tu eşti autorul propriei suferinţe. Apoi, poţi începe să pui în aplicare câteva tehnici de relaxare şi de distragere a atenţiei, pe care e bine să le stăpâneşti dinainte de a urca în avion.

Relaxarea musculaturii

„Fără să-ţi dai seama, atunci când ţi-e frică, musculatura întregului corp este încordată. Trebuie să ştii să faci diferenţa dintre un muşchi încordat şi unul relaxat, pentru aceasta, noi le spunem cursanţilor să îşi încordeze voluntar musculatura gambelor, spre exemplu, apoi să o relaxeze”, spune Ionela Pandilică, psiholog care recent a susţinut cursul „Sunt aerofob, dar mă tratez”, în cadrul Companiei Naţionale Aeroportul Bucureşti, în urma căruia 12 persoane s-au vindecat de fobia de zbor.

Exerciţii de respiraţie

În atacul de panică, un rol important îl joacă respiraţia. De altfel, ea este una dintre primele funcţii ale corpului nostru care are de suferit atunci când suntem stresaţi sau speriaţi. „La atacul de panică, tinzi să ai o respiraţie toracică, sacadată, ca atunci când alergi. Trebuie să cunoşti diferenţa dintre această respiraţie toracică şi cea normală, abdominală. Cum faci asta? Urcă scările sau aleargă în jurul mesei şi vezi cum respiri. În avion, ca să te linişteşti, inspiră 4 secunde, ţine-ţi respiraţia alte 4 secunde, apoi expiră în 4 secunde. Execută câteva seturi de exerciţii  până revii la o respiraţie normală. E necesar să cunoşti aceste diferenţe şi tehnici de respiraţie încă dinainte de a urca în avion”, te mai sfătuieşte psihologul. 

Distragerea atenţiei

Este o altă metodă recomandată de specialişti. Concret, gândeşte-te la altceva. Numără până la 1.000 din 7 în 7, gânteşte-te la nume de oraşe care încep cu o anumită literă sau ascultă în căşti muzica preferată.  „Cititul am constatat că nu prea ajută, se pare că accentuează starea de iritabilitate”, adaugă Ionela Pandilică.

Documentează-te!

Pentru a te convinge că frica ta e neîntemeiată, informează-te în legătură cu zborul cu avionul, citeşte despre turbulenţe, ce se întâmplă când avionul trece prin nori, de ce apar golurile de aer şi multe altele care te sperie doar pentru că nu le înţelegi. De asemenea, cere informaţii personalului de la bord legate de siguranţa zborului.

Poţi apela şi la un sedativ

Cu recomandarea medicului, înainte de a urca în avion, poţi lua un medicament sedativ, pe bază de plante (valeriană, lavandă, tei etc.). Şi nu te da bătut în faţa fobiei! Ia-ţi angajamentul să te schimbi şi rămâi ferm indiferent de greutăţile întâmpinate pe parcurs. În primul rând trebuie să accepţi problema şi să fii motivat pentru schimbare. Zbor plăcut!

12 oameni au scăpat de fobie

big_img_5739.jpg

Programul-pilot de tratare a anxietății în timpul zborului a fost lansat la începutul lunii august
Programul-pilot de tratare a anxietății în timpul zborului a fost lansat la începutul lunii august

Luna aceasta, la finalul unui curs în toată regula, numit „Sunt aerofob, dar mă tratez”, 12 persoane au reuşit să-şi învingă frica de zbor şi şi-au testat „nervii” cu un zbor demostrativ, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti. A fost un proiect pilot ce a durat 6 săptămâni şi a inclus cursuri teoretice, dar şi experienţe practice, prin care cursanţii au urcat în avioane staţionate la sol şi au discutat cu piloţi experimentaţi.

Loading...
 
 

Citește și

  • Sunt celebri, dau bine “pe sticlă” şi par de neatins. La televizor sau pe scenă sunt în largul lor, dar când vine vorba să zboare cu avionul tremură din toate încheieturile. Click! vă spune care sunt vedetele de la noi care nu-şi pot vindeca frica de zbor.

  • În lume, peste 12 milioane de persoane sunt diagnosticate cu această afecţiune. Maceratele la rece din muguri de plop, coada-calului, mesteacăn, mătase de porumb previn complicaţiile acestei boli. Tumorile benigne (necanceroase) de la nivelul rinichilor, de forma unor pungi cu conţinut lichid, nu necesită operaţie, dar determină apariţia unor complicaţii: hipertensiunea arterială sau chiar insuficienţa renală.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1