5 alimente bune pentru sănătatea ochilor tăi

O alimentaţie care include multe vitamine şi nutrienţi menţine capacitatea şi acuitatea vizuală mai mult timp. Şi, după cum probabil ştii din copilărie, este bine să mănânci morcovi, pentru că au beta-caroten, care este foarte bun pentru sănătatea ochilor. Există însă o gamă mai largă de alimente care au efect benefic pentru vedere şi noi ţi le prezentăm pe cele mai eficiente. Află mai multe din noul număr al revistei „Click! pentru femei“!

  1. Cartofii dulci. Datorită conţinutului semnificativ de beta-caroten, cartofii dulci contribuie la susţinerea vederii. Tot acest nutrient ajută organele văzului să se adapteze la luminozitatea scăzută din timpul nopţii.
  2. Peştele gras. Somonul, tonul şi sardinele sunt trei specii de peşte bogate în acizi graşi Omega-3, care combat sindromul de ochi uscat şi retinopatia. Uleiurile de peşte sunt, de asemenea, o sursă importantă de vitamina D, care combate efectele îmbătrânirii la nivelul ochilor.
  3. Germenii de grâu. Vitamina E din compoziţia germenilor de grâu este un antioxidant important, care protejează ochii de acţiunea nocivă a radicalilor liberi. De asemenea, poate diminua progresia cataractei şi a degenerării maculare, ce poate apărea odată cu înaintarea în vârstă.
  4. Grepfruitul. Bioflavonoidele întâlnite în grepfruit întârzie îmbătrânirea cristalinului ochiului. Dacă tinzi să îndepărtezi membranele amare ale acestui fruct, este important să ştii că tocmai această pieliţă este plină de nutrienţi, necesari pentru o vedere bună.
  5. Fasolea şi lintea. Atât fasolea, cât şi lintea adaugă în organism un mineral esenţial pentru vedere, şi anume zincul. Acesta contribuie la eliberarea vitaminei A din ficat, care este necesară pentru menţinerea ţesuturilor ochilor. În plus, lipsa zincului în organism poate conduce la deteriorarea maculei, partea centrală a retinei.
Loading...

Citește și

  • Cu sănătatea ochilor nu e de joacă şi ajungem să o apreciem, de multe ori, abia când e prea târziu! Ai grijă la igiena zilnică, la ce mănânci, ce substanţe intră în contact cu ochii, fii atent la semnale şi mergi la doctor când ceva îţi supără vederea. Vrei să ai ochi „de vultur” până la adânci bătrâneţi?

  • boli ochi, ochelari, cataractă

    Una dintre cele mai importante metode prin care îți menții calitatea vieții este să ai grijă de ochii tăi. Problemele de vedere vizează aproximativ 1 din 6 adulți de peste 46 de ani, care tind să-și piardă complet vederea.