10 sfaturi de la nutriționist ca să nu te îmbolnăvești după mesele bogate de Paște

masa_paste.jpg

masa paste lygia alexandrescu sfaturi
Masa de Paște abundă în carne de miel și ouă

Mese multe și copioase, porții mari, stropite din belșug cu licori bahice. Cam așa vor arăta pentru mulți zilele ce urmează. Specialiștii nutriționiști ne atrag însă atenția că preparatele tradiționale de Paște sunt, în cantități mari și în anumite combinații, adevărate „bombe” pentru organism. În plus, lector dr. Lygia Alexandrescu, nutriționist, spune, că, după Sărbatori, „câștigul” ponderal este de 1-3 kg. Iată ce sfaturi ne dă specialistul pentru a evita problemele digestive și pentru a nu ne îngrășa!

„Tradiționalele meniuri preparate pentru Paște conțin, din abundență, carne de miel și ouă. La proțap sau la cuptor, în borș sau în drob, carnea de miel este o prezență delicioasă a acestei perioade. Din punct de vedere nutritiv, carnea de miel este recomandată în cantitate moderată, întrucât ea conține o cantitate mare de proteine, acid uric și colesterol și trebuie asociată cu multe salate de legume de sezon, preparate în abur sau, cel mai indicat, crude”, explică dr. Lygia Alexandrescu.

Mai ales dacă s-a ținut post, pentru a nu ne trezi la început de mai cu starea de sănătate și imaginea alterate, trebuie să încercăm să controlăm cât mai mult ce consumăm și, mai ales, în ce combinații. „Vestea bună este că e foarte simplu să se evite disconfortul gastrointestinal specific acestei perioade și să ne răsfățăm în același timp cu cele mai delicioase preparate de sezon”, a completat dr. Alexandrescu.

Iată ce recomandări ne face medicul!

lygia alexandrescu nutritionist masa paste

  1. Divizarea meniului pe mese distanțate în timp la cel puțin o oră - trebuie dat stomacului un pic de timp să digere ce s-a consumat la masa anterioară înainte de a veni cu o altă „avalanșă” și astfel și riscul indigestiei va fi diminuat.
  2. Alegerea unor gustări ușoare: bucăți de mușchi de pui sau curcan, brânză degresată, fructe de mare.
  3. Atenție la mărimea porției! Trebuie să se urmărească aromele și calitatea alimentelor și nu obținerea unui stomac plin.
  4. Evitarea alimentelor grase și prăjite, precum și a sosurilor grele (chiar și în salate) și preferarea preparatelor pe bază de pui, curcan și pește și a legumelor și fructelor proaspete bogate în fibre (cosumate disociat).
  5. Limitarea alimentelor care favorizează indigestia: suc de portocale sau de roșii, condimentele în exces și, în general, alimentele acide.
  6. Mestecarea suficientă a alimentelor combate, de asemenea, tulburările gastrointestinal.
  7. Apa trebuie consumată pe tot parcursul mesei în cantități mici și dese pentru a menține sistemul digestiv activ și pentru a evita deshidratarea (care încetinește metabolismul).
  8. Evitarea băuturilor carbogazoase dulci în timpul mesei și chiar după masă, pentru a limita balonarea.
  9. Alcoolul - consumul acestuia necesită o atenție sporită, întrucât acesta creează o serie de probleme: crește presiunea arterială a sângelui, crește cantitatea de enzime hepatice necesare descompunerii acestuia, crește activitatea sistemului nervos central și favorizează apariția tulburărilor gastro-intestinale. Cu toate acestea, de Paște, se consumă mari cantități de alcool sub diverse forme. Vinul roșu este băutura sezonului și trebuie consumat cât mai natural, fără aditivi (pentru a evita migrenele) și, de asemenea, nu trebuie uitat că beneficiile sale scad cu creșterea cantității consumate. Vodca este alcool pur și care, prin metabolizare, se transformă în compuși toxici, deci trebuie monitorizată cu atenție cantitatea consumată. Pentru a ține o evidență clară a consumului de alcool trebuie să se evite umplerea continuă a paharului neterminat.

După masă, este indicată o plimbare ușoară de o jumătare de oră, care ar putea ajuta mult digestia. Așezarea în poziția culcat după masă cauzează urcarea acidului din stomac în esofag și, astfel, apar „arsurile”.

„După cum știm cu toții, zilele de sărbători înseamnă mese copioase, consum de alcool, atmosferă în care se fumează și, de aceea, recuperarea ulterioară este obligatoriu să se facă printr-o dietă ușoară, bogată în fructe, legume proaspete și multă apă, precum și plimbări lungi în aerul proaspăt al primăverii”, a încheiat lector dr. Lygia Alexandrescu.

Loading...

Citește și

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1