Dacia de care toți românii ar trebui să fie mândri. De ce o ura Elena Ceaușescu

dacia-d6-fb.jpg

Dacia D 6

Dacă vrei să fii sigur de ceva în România, atunci marca Dacia e acel lucru. De la mașinile folosite de toți la modelele prototip, care n-au mai ajuns pe piață, automobilul românesc va sta mult timp în umbra acestui nume. Acum, e timpul să afli despre Dacia D6 Estafette.

Dacia D6 putea fi mașina perfectă pentru hipioți din România comunistă. N-a ajuns niciodată atât de cunoscută ca modelul Volkswagen, dar, dată fiind disponibilitatea limitată, a ajuns vedetă în felul ei. Ca multe alte idei implementate de uzina Dacia în comunism și aceasta este preluată după Renault, mai precis modelul Estafette (nume care a fost lipit și de Dacia D6). A fost asamblată în România între 1975 și 1978 și au fost realizate 642 de exemplare (alte surse dau circa 800 de unități).

Dacă tot am pomenit de Dacia per total, ar trebui să știi că motorul și toate anexele sale, mai puțin pompa de apă și carcasa filtrului de aer, erau comune cu cele de pe Dacia 1300. Aceasta e cea mai cunoscută dintre toate cele produse la Mioveni și cea care a ajuns în simbol în jocuri video sau pe străzi. Tot de fabricație românească erau sistemul de frânare de pe puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele și tapițeria.

De acest automobil a beneficiat mai ales Poșta Română. Mai mult, automobilul a fost vândut exclusiv instituțiilor de stat.

Vezi AICI FOTO şi VIDEO cu Dacia D6

 

 

 

 

Loading...