Când trebuie să renunți la anvelopele de iarnă

Ultima actualizare:

    Foto: Dorin Constanda
Foto: Dorin Constanda

Cei mai mulți șoferi din România știu că sunt obligați prin lege să-și doteze automobilele cu anvelope de iarnă la începutul sezonului rece, până cel târziu la 1 noiembrie, pe drumurile în care există zăpadă, gheață sau polei. Dar când trebuie să renunțăm la ele, fiindcă legea nu prevede o astfel de obligativitate? Iată ce sfaturi au specialiștii care lucrează zi de zi cu mașini!

Pentru șoferi nu e primăvară când dau ghioceii sau narcisele, ci atunci când vremea le permite să „descalțe” anvelopele de iarnă. Deși legea nu prevede o dată la care se poate renunța la pneurile de zăpadă, specialiștii recomandă înlocuirea lor odată cu încălzirea vremii. Anvelopele folosite în sezonul rece pot fi îndepărtate atunci când temperatura exterioară sare de 7 grade Celsius și când aveți certitudinea că ninsorile nu se vor întoarce.

„Folosirea intensă a pneurilor de iarnă la temperaturi de peste 7 grade scade performanțele acestora. La viteze de peste 100 km/h, presiunea din anvelope scade, existând chiar pericol de explozie. O anvelopă dezumflată nu asigură o aderență recomandată pe drumuri uscate, mai ales că prin folosire la temperaturi ridicate ea devine moale și extrem de elastică”, susține Victor Iordănescu, reprezentantul unui service auto din Capitală.

Anvelopele de iarnă care sunt folosite primăvara și vara pierd din performanețele pe care le înregistrează pe timp de iarnă. O mașină echipată cu pneuri nepotrivite pentru sezonul cald are nevoie de mai mulți metri pentru a se opri, atunci când e acționată frâna. Folosite intens în sezonul cald, ele nu vor mai putea fi utilizate în sezonul rece următor din cauza uzurii.

„Din dorința de a economisi bani, mulți șoferi ignoră factorul siguranță. Își cumpără anvelope la mâna a doua, care au o durată de viață extrem de scurtă. Un cauciuc de iarnă nou are o adâncime a canalului de 8 milimetri și rămâne performant până la o adâncime de 5 milimetri. Anvelopele second hand vin cu o adâncime a canalului la care ar trebui schimbate”, spune fostul pilot de raliu Titi Aur.

De ce trebuie să eviți anvelopele „all season”

Alt tertip la care apelează șoferii, tot din considerente financiare, este folosirea anvelopelor „all season”. Despre acestea se spune total eronat că sunt potrivite pentru orice sezon. În realitate, ele nu oferă nici un pic de siguranță la frânare, spune pilotul Titi Aur. Dacă nu vrei să investești în două seturi de anvelope, câte unul pentru fiecare sezon, atunci ar fi bine să le folosești pe cele all season în anumite condiții. Specialiștii montare acestor anvelope doar pe autovehiculele de clasă mică și compactă. Cei care transportă bunuri sau călători cu vehicule mari (camionete, microbuze, autocare, camioane) trebuie să le evite, fiindcă nu se ridică la nivelul așteptat în nici unul dintre cele două sezoane.

Unde depozitezi cauciucurile de iarnă

Foto: vulcanizarenonstopbucuresti.ro
Foto: vulcanizarenonstopbucuresti.ro

Un alt motiv pentru care șoferii nu-și permit un al doilea set de anvelope este lipsa spațiului de depozitare. Pneurile trebuie să stea undeva pe parcursul sezonului în care nu sunt folosite și nu toată lumea are loc în cămară sau în beci. Atunci pot apela la așa-numitele „hoteluri pentru anvelope”. Cei care dețin astfel de spații de depozitare percep o taxă de 10-30 de lei pe lună pentru găzduirea unui set de anvelope. Alții oferă posibilitatea șoferilor să achite un abonament pe șase luni, care poate ajunge la 100-120 de lei.

image
image
image
image
image
image
1 cum ne poate imbolnavi caldura ce avem de facut in zilele caniculare jpg jpeg
paste catolic 2020 papa francisc vatican jpeg
deschidere drum expres oradea jpg
Insomnie - lipsa somn - femeie in pat FOTO Shutterstock
jean hillard captura video jpg
barbat suparat jpg
toaleta freepik jpg
explozie petromidia jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net