Uite cum reclami un taximetrist nesimţit!

Ultima actualizare:

Măcar o dată ţi s-a întâmplat să vrei să iei un taxi, iar şoferul să te refuze sau să-ţi ceară mai mulţi bani decât face cursa. Iar de multe ori nesimţirea unora nu are limite: există cazuri în care taximetriştii îţi vorbesc urât, fumează fără să-ţi ceară acordul, deschid geamurile pentru că aerul condiţionat consumă mai multă benzină sau merg pe traseul cel mai lung. Vrei să-i reclami? Jurnaliştii de la hotnews.ro îţi spun ce trebuie să faci.

De ce găsim un taxi atât de greu?

Explicaţia este simplă: pentru că în Bucureşti sunt prea puţine maşini. Numărul de taximetre autorizate a scăzut în ultimii 5 ani de la aproximativ 10.200 la 7.000, la o populaţie ce depăşeşte 2,1 milioane de locuitori. Acestora li se adaugă însă taximetrele din judeţul Ilfov, circa 3.000. Aceste maşini au voie să vină în Bucureşti doar pentru a aduce clienţii din Ilfov, însă, de multe ori, ele rămân în Capitală şi iau alţi clienţi. „Taxiurile autorizate în judeţul Ilfov pot să aducă clienţii din Ilfov în Bucureşti. Nu au voie să ia clienţi din Bucureşti şi să-i ducă în altă parte. Dacă este prins că staţionează în staţia de taxi, şoferul din Ilfov este sancţionat contravenţional, a declarat pentru hotnews.ro Ovidiu Muntean, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere. 

Ce faci dacă taximetristul refuză să te ia?

Dacă un taximetrist refuză o cursă, deşi este liber, îţi cere mai mulţi bani, vorbeşte urât sau refuză să pornească aparatul de taxat şi îţi cere o altă sumă de bani, ai mai multe variante să rezolvi problema: poţi depune o reclamaţie la Primărie, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, poţi depune o reclamaţie la firma de la care este taxiul sau, cel mai recomandat ar fi să reclami la toate aceste instituţii. 

Cea mai eficientă reclamaţie: la dispecerat

Andrei Gafiţa, acţionar la o firmă de taxi, a declarat pentru hotnews.ro că cel mai eficient mod prin care poţi reclama un şofer de taxi este să depui o plângere împotriva acestuia la dispeceratul firmei unde ai întâmpinat probleme.  Andrei Gafiţa a spus că este în interesul firmei să-i sancţioneze pe taximetriştii indisciplinaţi, deoarece pe termen lung, din cauza acestora, firma va pierde clienţi şi, implicit, bani. „Din punct de vedere legal, Primăria spune că are un număr de contact pentru reclamaţii, dar neoficial ştim că există un număr limitat de oameni care pot să facă asmenea controale. Clientul nemulţumit ar trebui să sune la dispecerat şi să înregistreze reclamaţia, deoarece pe cei de la firma privată îi doare cel mai tare”, a declarat acesta. El mai spune că există un regulament de ordine interioară foarte strict, la prima reclamaţie şoferul fiind avertizat, iar apoi riscă să-şi piardă locul de muncă. “Noi avem un departament special de control, unde avem doi oameni care preiau reclamaţiile. Apoi se sună clientul, se cer detaliile, se sună respectivul taximetrist, este chemat la firmă, după care este sunat din nou clientul de faţă cu taximetristul pentru o transparenţă cât mai mare”, a mai explicat Andrei Gafiţa. 

Peste 2.000 de controale de la Primărie

De la începutul anului şi până în prezent, Primăria Capitalei a efectuat 2.018 controale şi a aplicat 360 de sancţiuni în valoare totală de 384.700 de lei. Dintre acestea, 188 de sancţiuni au fost date taximetriştilor bucureşteni. În plus, s-au aplicat 222 de măsuri complementare: 63 de autorizaţii de taxi reţinute, o autorizaţie de taxi retrasă, patru certificate profesionale reţinute şi 54 de adrese către localităţi din Ilfov pentru aplicare de măsuri complementare.  

Obligaţiile şoferilor de taxi

  • Să aibă ţinuta corespunzătoare, un comportament civilizat în relaţia cu clientul;  
  • Să nu refuze clientul în efectuarea unei curse în interiorul localităţii şi să respecte solicitările legale ale acestuia; 
  • Să oprească pe traseu la semnul clientului, când se află în poziţia de operare „Liber”, cu excepţia cazului când se deplasează să preia un client la comanda dispeceratului sau când condiţiile de trafic nu permit această manevră; 
  • Să elibereze bonul clientului la finalul cursei, pe baza căruia va încasa contravaloarea prestaţiei efectuate; 
  • Să nu pretindă ca plată pentru prestaţia efectuată decât suma prevăzută pe bon; 
  • Să nu transporte clienţi în stare avansată de ebrietate; 
  • Să transporte clientul la destinaţie pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta; 
  • Să transporte bagajele clienţilor, în cazul transportului de persoane, în limitele spaţiului disponibil pentru acestea, fără perceperea de tarife suplimentare; 
  • Să nu transporte clienţi pe bancheta din faţă decât în cazul în care îi atenţionează, în prealabil, că au obligaţia să poarte centura de siguranţă; 
  • Să nu fumeze şi să nu utilizeze mijloace audio/video fără acordul clientului
  • În plus, taximetriştii nu au voie să aibă aparatul de taxat defect, lampa taxi scoasă din funcţiune, sunt obligaţi să elibereze bon la finalul cursei. Pentru aceste încălcări ale legii, amenda este între 200 şi 500 de lei. Pe lângă amenzi, se dispun şi măsuri administrative privind reţinerea, suspendarea, retragerea şi anularea unor autorizaţii, copii conforme, atestate profesionale sau contracte.

Click! Spune: Pentru a putea face reclamaţie, clienţii trebuie să se uite la siglă şi să vadă numele firmei de taxi, indicativul maşinii, numărul de înmatriculare şi, dacă este posibil, numărul de autorizaţie şi numele şoferului afişat pe ecusonul de pe bordul maşinii. 

image
image
image
image
image
image
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net