UE vrea Bucureştiul port la Dunăre

Ultima actualizare:

Ideea are deja susţinere la Bruxelles, care pune la bătaie numai pentru canalul Dunăre-Bucureşti 1,7 miliarde de euro, potrivit stirileprotv.ro.

Regiunea se va schimba după ce râul Argeş se va transforma în canalul navigabil Dunăre-Bucureşti, iar Capitala va avea port şi ieşire la Dunăre.

Construcţia Portului din Bucureşti, un gigant din beton terminat în proporţie de 85 la sută s-a împotmolit în 1990. Aşa că nicio navă nu a ajuns la chei. Daca însă lucrările se vor termina, nivelul râului Argeş va creşte de 5-6 ori, iar în port vor putea acosta nave de transport care vor duce odată şi 600 de automobile sau nave de croazieră cu câte 100 de turişti la bord.Cum diferenţa de nivel dintre Bucureşti şi Dunăre este de peste 50 de metri, râul Argeş are nevoie şi de ecluze.Patru astfel de ecluze vor fi construite pe canalul Dunăre-Bucureşti. Navele vor intra într-o cameră specială, aceasta va fi inundată, iar ambarcaţiunea va fi ridicată cu totul la vreo 13 metri înălţime. Procesul va dura în jur de o jumătate de oră.

Experţii Comisiei Europene spun că sunt dispuşi să dea bani nu doar pentru canalul Bucureşti - Dunăre, dar şi pentru adâncirea fluviului Dunării pe teritoriul României.

Ministerul Transporturilor încă nu a stabilit când vor începe şi cât vor dura lucrările. Cert este că trebuie să se grăbească, pentru că, potrivit stirileprotv.ro, fondurile pentru aceste proiecte pot fi solicitate de la începutul anului viitor.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
nicolae moromete desen florian marina
image
image
image
image
image
image
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
smoothie ovaz1 jpg
Regele Charles Kate Middleton jpg
Vitamina FOTO Shutterstock jpg
lapte pixabay jpg
image
image
actualitate.net
image
actualitate.net