Nu o să-ți vină să crezi pe ce aruncă românii banii când merg la cumpărături

femei-care-merg-la-cumparaturi-si-au-multe-sacose.jpg

Românii ahtiați după cumpărături cheltuiesc cel puțin 301 lei pe haine, lunar
Românii ahtiați după cumpărături cheltuiesc cel puțin 301 lei pe haine, lunar

Românii iubesc să facă cumpărături, chiar dacă se plâng că nu stau deloc bine cu finanțele.Cu toate acestea, un studiu arată că 56% dintre ei cumpără haine de cel puțin câteva ori pe lună și cheltuiesc peste 301 lei.

Românii fac shopping nu doar cu ocazia zilelor speciale. 56% dintre aceștia își cumpără haine, încălțăminte sau accesorii vestimentare de cel puțin câteva ori pe lună, cu 7% mai mulți în 2018 decât în anul anterior.

Așa cum arată studiul Digital Fasion Consumer Trends, dat publicității de MKOR Consulting.

Și sumele cheltuite pentru a fi la modă au crescut: 40% dintre consumatori plătesc peste 301 lei lunar, cu 5% mai mult față de 2017.

Mall-urile, preferatele românilor pentru cumpărături

Din studiu mai aflăm că mall-urile rămân locurile preferate pentru cumpărăturile de fashion, 85% obișnuind să cumpere de aici. Un plus de 3% îl au magazinele online, de unde se îmbracă 57% dintre români, dar și magazinele second-hand, preferate de 24% dintre consumatori.

În prima jumătate a anului 2018, 88% dintre români au vizitat magazine online de fashion, însă doar 65% dintre aceștia au și cumpărat ceva.

Românii folosesc magazinele virtuale ca să se informeze

Cei mai mulți, 69%, folosesc magazinele virtuale pentru a se informa înainte de a lua o decizie de cumpărare.

Imposibilitatea de a proba hainele este principalul motiv pentru care clienții aleg să cumpere direct din magazine, dar și cauza pentru care cei mai mulți returnează produsele vestimentare comandate online.

Iar H&M și Zara dau tonul atunci când vine vorba de experiențele consumatorilor, fiind cele mai apreciate branduri

Studiul „Digital Fashion Consumer Trends" a fost realizat de agenția de market research MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională.

loading...
Loading...