«N-am maşină, dar mi-am luat avion!»

Ultima actualizare:
Mihai Gheorghe  a dat 20.000 € pentru  aparatul de zbor (FOTOGRAFII: ŞTEFAN BOTH)
Mihai Gheorghe a dat 20.000 € pentru aparatul de zbor (FOTOGRAFII: ŞTEFAN BOTH)

Unii îşi cumpără maşini puternice, pentru că vor să fie stăpânii şoselelor, alţii îşi iau motociclete rapide pentru a simţi libertatea pe drumuri. Însă, de puţin timp, în Timişoara, a apărut o nouă categorie de „vitezomani”: cei din ceruri.

Pe aeroporul utilitar Cioca, de lângă Timişoara, unde acum câţiva ani vedeai două-trei avioane private, acum este o aglomeraţie de nedescris. Avioane mici din toate categoriile sunt parcate în hangar, ori pe iarbă.

De la motodeltaplane, la avioane uşoare, care pot transporta două persoane, până la cele cu patru locuri, care pot face aerotaxi.

Piloţii de ocazie sunt medici, ingineri, IT-şti, avocaţi, oameni de afaceri. Unii dintre ei au renunţat deja la meseria de birou pentru a se dedica pasiunii de a zbura.

Inginerul Mihai Gheorghe este din Suceava, însă de mai bine de zece ani s-a mutat la Timişoara, după ce a prins un loc de muncă bun la o multinaţională. Spune că nu are maşină. Însă are avion! Este un model Murphy Rebel de producţie canadiană. L-a costat 20.000 €.

Avioanele ultra uşoare au o masă maximă de 450 kg şi doar un singur loc pe lângă cel de pilot

Mihai Gheorghe  a dat 20.000 € pentru  aparatul de zbor (FOTOGRAFII: ŞTEFAN BOTH)
Mihai Gheorghe a dat 20.000 € pentru aparatul de zbor (FOTOGRAFII: ŞTEFAN BOTH)

„Înainte făceam destul de des drumul Timişoara-Suceava cu trenul, dar durează foarte mult. Cam 14 ore. Apoi am tot văzut pe cer avioane uşoare şi m-am gândit că sunt o variantă mai bună. Aşa am ajuns să îmi cumpăr şi eu un avion ultrauşor, pentru că voiam să ajung mai uşor la Suceava. Acum fac drumul în doar trei ore, foarte confortabil", a povestit Mihai Gheorghe. Pentru un drum până la Suceava, Mihai are nevoie de 55 de litri de benzină normală fără plumb, la un rezervor cu o capacitate de 90 de litri.

„Merge cu benzină normală de maşină şi cu ulei de motocicletă. Înainte de plecare trebuie să transmit planul de zbor la Aeroportul Traian Vuia şi să ţin mereu contactul cu turnul de control. Este o călătorie lejeră şi foarte frumoasă. Vezi locuri fenomenale", a mai spus Gheorghe.

Pentru obţinerea unei licenţe de zbor pentru avioane ultrauşoare şcoala costă 4.000 €, iar cursurile durează trei luni. Pentru pilot de aeronave mici, aşa cum sunt cele ca Cessna, un curs ajunge la 7.000 €, iar până la a ajunge comandant de avion, poţi cheltui pe licenţe până la 70.000 €.


    Mihai Gheorghe  a dat 20.000 € pentru  aparatul de zbor (FOTOGRAFII: ŞTEFAN BOTH)
Mihai Gheorghe a dat 20.000 € pentru aparatul de zbor (FOTOGRAFII: ŞTEFAN BOTH)

Piloţi sunt consideraţi şi cei care se plimbă nestingheriţi cu motodeltaplanul. Aparatul arată ca o motocicletă, însă are şi aripi. Condusul se face practic din aripă, cu care se virează stânga-dreapta sau se merge în sus sau jos.

„Pentru motodeltaplan, se eliberează o licenţă specială de zbor. Timpul de pregătire este de 25 de ore de zbor şi 60 de ore de cursuri din nouă materii", spune Florin Bădilă, instructor pentru motodeltaplan. La aeroportul Cioca am găsit motodeltaplanuri care au costat între 12.000 şi 25.000 €.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Regele Charles  foto   GettyImages jpg
image
image
image
image
image
image
vaccin gripa jpg
Dieta post cinci zile beneficii jpg
sorina pintea jpeg
Ion Iliescu. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
femeie cu haine  foto   Shutterstock jpg
Canicula - caldura - termometru -meteo - FOTO Shutterstock
image png
Regele Charles  foto   GettyImages jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net