RATB montează garduri pe linia 21, pentru a proteja tramvaiele de șoferi

Ultima actualizare:

    Gardurile au fost montate deocamdată experimental pe Șos ColentinaFotografii: Florin Șuler
Gardurile au fost montate deocamdată experimental pe Șos ColentinaFotografii: Florin Șuler

Autoritățile au trecut la măsuri radicale pentru a debloca traficul auto și circulația tramvaielor pe două dintre cele mai importante artere ale orașului, Calea Moșilor și Șos Colentina. Calea de rulare a vehiculelor RATB va fi separată de șosea cu garduri și borduri, după modelul aplicat deja cu success pe linia 41

Linia de tramvai 21 pornește de la km 0 al Bucureștiului, Piața Sf Gheorghe și ajunge la Pasajul Colentina, aproape 15 km dus-întors.


    Șoferii bucureșteni au transformat linia de tramvai în bandă suplimentară pentru mașini
Șoferii bucureșteni au transformat linia de tramvai în bandă suplimentară pentru mașini

De la intersecția Calea Moșilor-Bd Carol și până la Pasajul Colentina, tramvaiele trebuie să ducă o luptă continuă cu mașinile care au transformat calea de rulare a vehiculelor RATB în bandă de circulație.”Este traseul unde se înregistrează cele mai mari întârzieri dintre toate cele pe care circulă acest tip de vehicul. În loc de 39 de minute cât este teoretic timpul de parcurs,  sunt perioade ale zilei când de la un capăt la altul se ajunge în aproape 90 de minute”au declarat pentru Click! reprezentanții RATB. Primăria Capitalei a decis să aplice soluția care a dat roade pe linia 41, Piața Presei Libere-Stadionul Ghencea. Aici, calea de rulare a fost izolată prin garduri și borduri de șosea iar timpul în care este străbătut traseul a scăzut de trei ori. Un astfel de parcurs a primit numele”metrou ușor”pentru că permite atingerea unor viteze de aproape 50 de km la oră și asigură condiții speciale de trafic. Deja a început montarea unor garduri care să delimiteze linia de tramvai, pe Șos Colentina, porțiunea dintre intersecția cu str. Doamna Ghica și intersecția cu str. Teiul Doamnei.

Deși atunci când a fost implementată inițiativa, a fost puternic contestată, acum toată lumea recunoaște că tramvaiul 41 funcționează mult mai bine decât în perioada în care nu era separat de traficul auto. Acum, realizarea acelorași investiții și pe traseul 21 trezește aceleași reacții.”O să fie rău pentru noi, șoferii, pentru că așa ne mai descurcam și noi, mai fentam coada”recunoaște Vasile Vârban, în timp ce se pregătește să iasă din rândul de la semafor și să o taie pe linia de tramvai. Separarea completă a liniei de tramvai de stradă este programată a devenit efectivă în al doilea semestru al lui 2018 iar investiția este estimată în jurul a 1.500.000 de lei

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
On Cloudboom Strike jpg
image
image
image
image
image
image
cum să cureţi mobila din lemn jpeg
image png
criza epilepsie jpg
Traficul din Bucureştiul de altădată, în imagini jpeg
image png
petre roman mineriada jpg
Ce s a aflat despre Elena Ceausescu la 33 de ani de la Revolutie  Obiectul pe care il avea la ea in ultima zi de viata 1 jpg
extensii gene pexels jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net