Încep exproprierile pentru Aeroportul Otopeni! Câți bani vor primi cei cu terenuri

teren-exproprieri-extindere-aeroport.jpg

În spatele Aeroportului Otopeni sunt terenuri agricole
În spatele Aeroportului Otopeni sunt terenuri agricole
Foto: Dorin Constanda

Aeroportul Otopeni a devenit neîncăpător. Numărul călătorilor crește de la un an la altul, astfel că autoritățile au în plan să-l extindă. Dar pentru asta trebuie făcute exproprieri. Acestea au fost aprobate în ședință de Guvern, iar acum se așteaptă alocarea fondurilor. Proprietarii vor fi primi pe terenuri între 13 și 70 euro mp, în funcție de așezare.

Aeroporturile din România au înregistrat cea mai mare creştere a numărului de pasageri: 123%, în ultimii zece ani, potrivit Eurostat.

În prezent, pe Aeroportul Otopeni, cel mai mare din ţară, 14 milioane de pasageri decolează și aterizează într-un an. Așa se face că zilnic sunt cozi la check-in, la controlul de securitate, dar și de documente.

700 ha de teren vor fi expropriate pentru Aeroportul Otopeni

Pentru a moderniza aerogara, autoritățile vor să o extindă până la ieșire pe Autostrada București- Ploiești, unde vor exista niște sensuri giratorii, care vor scoate traficul în șoseaua de viteză.

Dar pentru asta sunt necesare 700 hectare de teren, ce urmeză să fie expropriate. Acestea au fost aprobate în ședință de Guvern, iar acum se așteaptă alocarea fondurilor, în jur de 80 de milioane de euro.

Alexandru Ivan, directorul Aeroportului Otopeni, a declarat că, în urma evaluării, conform grilei notariale, proprietarii vor primi  între 13 și 70 euro/ mp, în funcție de așezare.

Procedura de expropriere pentru Aeroportul Otopeni, gata până la finele anului

”Procedura de expropriere va fi gata până la sfârșitul anului. Odată ce iese hotărârea de Guvern se pot trimite notificări, oamenii se vor duce să-și ridice banii, iar terenurile vor intra în proprietarea noastră”, a precizat Alexandru Ivan.

Se pare însă că cei care au pământ în zonă nu sunt mulțumiți cu sumele anunțate și vor să dea statul în judecată pentru a primi despăgubiri chiar și de șapte ori mai mari. Ceea ce ar duce la o întârziere a lucărilor, care ar trebui să fie gata în 2025.

Însă, oficialii aeroportului nu au demarat nici licitația, pentru că, spun ei, vor mai întâi să se vadă cu terenul în proprietate.

plan-extindere-aeroport-otopeni.jpg

Așa arată planul de extindere al Aeroportului Otopeni
Așa arată planul de extindere al Aeroportului Otopeni

Proiectul extinderii prevede un nou terminal, o parcare cu 8.000 de locuri, un centru de business de 5.000 mp, un hotel cu 200 de camere, un terminal de pasageri, o platformă destinată transportului cargo şi un metrou intern. Investiția va costa miliard de euro.

Aeroportul Otopeni va avea hotel, centru de afaceri și metrou intern

În prelungirea aeroportului va apărea o platformă de parcare cu 56 de poziţii pentru avioanele foarte mari, de categorie D şi E, terminal de pasageri modular cu 25 de porţi de îmbarcare, pe 100.000 mp, căi de rulare pe 266.000 mp, parcări supraetajate şi la sol, drumuri de legătură pe 83.000 mp, platformă cargo, conexiuni la infrastructura de trasport terestru, staţie subterană multinivel şi zonă comercială, care include centrul de afaceri şi hotelul.

Legătura dintre Otopeni şi Bucureşti este realizată acum numai pe DN1, un drum sufocat de mașini. Și nu de puține ori, asta s-a  refectat și asupra prezentării la timp la aeroport a pasagerilor și a echipajelor.  

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/ce-vrea-alexandru-ivan-directorul-aeroportului-otopeni-autobuze-noi-pentru-pasageri-si

https://www.click.ro/news/national/trenul-va-ajunge-la-aeroportul-otopeni-mai-2020-ministrul-razvan-cuc-semnat-contractul

 

Loading...