Imagini spectaculoase. Farul Genovez luminează din nou, după 107 ani

farul-genovez-constanta.jpg

farul-genovez-constanta
Farul Genovez este un monument istoric și nu a mai luminat calea spre portul Constanța din anul 1913
FOTO: historia.ro
Citeste tot despre: 

Farul Genovez luminează din nou, după 107 ani, anunță Primăria Constanța, care a postat și imagini spectaculoase cu monumentul istoric restaurat în centrul orașului. Nu a mai luminat din anul 1913.

Farul Genovez este un monument istoric și nu a mai luminat calea spre portul Constanța din anul 1913. Primăria orașului și Uniunea Armenilor din România au readus în atenția românilor și turiștilor străini această bijuterie.

Farul Genovez luminează din nou, după 107 ani

Farul Genovez luminează din nou. După 107 ani, Primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, împreună cu președintele Uniunii Armenilor din România, filiala Constanța, Liviu Merdinian, au anunțat că au reușit readucerea la viață Farul Genovez după 107 ani în care acesta a fost martor mut al istoriei Constanței.

”Povestea începe încă din octombrie 2015, atunci când împreună cu domnul primar Făgădău am inaugurat placheta de patrimoniu pentru Farul Genovez. A durat mult pentru ca nu mai avea mecanism, nu mai avea lupă, nu mai avea suport. Suntem foarte mândri să vedem Farul astăzi, reaprins. Lupa este extrem de greu de găsit și aducem calde mulțumiri domnului comandor Rohart și Muzeului de Marină pentru tot sprijinul oferit. A trebuit să reconstruim parțial miezul de sticlă, suportul pe care este amplasat a fost refăcut, iar sursa de lumină a fost așezată conform specificațiilor actuale,astfel încât să nu deranjeze navigația maritimă din Port. Comunitatea Armeană este foarte mândră să participe la orice proiect care va redescoperi frumoasa istorie a Constanței. Toate comunitățile de aici acționează pentru păstrarea patrimoniului, al acestui mozaic multietnic”, spune dr. Liviu Merdinian, președintele Uniunii Armenilor din România, filiala Constanța.

Povestea Farului Genovez din Constanța

Istoria numelui Farului Genovez este încă un mister, în sensul că nu se știe exact dacă a fost ridicat pe la anul 1300 de genovezi sau dacă numele vine de la un calificativ acordat de turci, impresionați de construcțiile înalte cu ziduri groase pe care le-au întâlnit la Constanța și cărora le-au atribuit denumirea de Genevis Calèe (cetate genoveză).

Imagini spectaculoase cu Farul Genovez renovat

Farul Genovez așa cum îl vedem și acum a fost ridicat între 1858 – 1860 de către inginerul francez de orgine armeană, Artin Aslan, care s-a îndrăgostit de Miriam, una dintre nepoatele hangiței Radicevici și nu a mai plecat din Constanța.

Farul are o înălțime de 12 metri de la sol, însă pentru că este așezat pe un punct mai înalt decât nivelul mării pare mult mai mare.

Clădire emblematică a Constanței, farul a funcționat timp 53 de ani (1860-1913), când rolul de ghidare a navelor spre portul Constanța i-a revenit mult mai modernului far Carol I, amplasat în capătul digului din port.

Citește și:

Serial Click! Palatul Cotroceni, de la case domnești la Președinția Republicii

Serial Click! Noul Palat Regal a fost construit de Carol al II-lea

Loading...

Citește și

  • Curtea Noua, in 1783, vazută dinspre Dambovita, a fost construita pe Dealul Spirii, fiind cunoscuta după distrugerea ei totala de un incendiu, în 1812, drept Curtea Arsa

    Decăderea treptată a Curții Vechi, ca reședință domnească, survenită după moartea celui care o înfrumusețase cel mai mult, Constantin Brâncoveanu, în 1714, a fost cauza pentru care, jumătate de secol mai târziu, Alexandru Ipsilanti, aflat la prima domnie în Țara Românescă, a decis ridicarea unei Curți Domnești noi în Dealul Spirii. Dar destinul acesteia a fost crunt. Lovită de cutremure și incendii, ea nu a rezistat în istorie decât câteva decenii, fiind ulterior denumită Curtea Arsă. Sau Curtea Uitată, de ea amintindu-și azi doar foarte puțini.

  • Cunoscut multă vreme drept „oraș al hanurilor”, Capitala face pasul către conceptul modern de hotel abia după „marele foc” din 1847, incendiu ce distruge o bună parte din zona centrală, cea mai dezvoltată. E momentul în care reconstrucția începe să-i dea, treptat, alura de oraș european. Dintre zecile de hoteluri ridicate, apoi dispărute în colbul timpului, cel mai vechi rămas încă în picioare și având încă destinația de hotel este Grand Hotel Continental , „urmașul”, însă, al unuia și mai vechi, Grand Hotel Brofft, deschis prin 1869.