Ce spune psihologul despre decizia Danei Nălbaru și a lui Dragoș Bucur de a-și retrage fiica de la școală

dana_si_dragos.jpg

marinescu nalbaru bucur retragere scoala
Dana și DRagoș au împreună doi copii: Sofia, de 9 ani, și Kadri, de 1 an

Anunțul făcut de Dana Nălbaru și de Dragoș Bucur, potrivit căruia și-au retras fetița de 9 ani de la școală a stârnit multe discuții și controverse. Cei doi artiști, ambii de 39 de ani, au decis că pentru fiica lor e mai potrivit sistemul „homeschooling”, adică educația acasă, fiind nemulțumiți de sistemul de învățământ din România. Iată ce spune psihologul Ilie Marinescu despre cum poate fi afectat un copil în momentul în care este retras de la școală!

„Decizia de a retrage un copil din cadrul cursurilor gimnaziale, din punct de vedere psihologic, atrage după sine şi consecinţe asupra dezvoltării copilului în plan bio-psiho-social, deoarece, indiferent câte lacune are sistemul de învăţământ actual din ţara noastră, totuşi, să nu uităm că şcolii îi revine funcţia de a-i ajuta pe copii să iasă din lumea privată a familiei, cu regulile sale personalizate, introducându-i gradat în lumea socială, publică. Aici, statutusul social înlocuieşte relaţiile personale din timpul copilăriei cu un set de reguli de comportare, care îl pregătesc pe copil pentru viaţa socială, exterioară. Mai mult, profesorul, educatorul, este primul şef al copilului, iar a învăţa să accepte ordine de la un „şef”, a se confrunta cu evaluări contradictorii, a fi tolerant la frustrări, sunt calităţi de care copilul are nevoie pentru a face faţă în viitor provocărilor vieţii”, ne-a explicat psihologul Ilie Marinescu.

Specialistul mai spune că trebuie să ţinem cont şi de faptul că educaţia într-un sistem instituţionalizat are şi rolul de „a selecta talente, de a fi în competiţie cu alţi colegi, aspecte pe care familia de cele mai multe ori nu are capacitatea de a atinge toate aceste deziderate, chiar dacă familia respectivă, sub umbrela unor resurse financiare, consideră că poate acoperi toate aceste aspecte”. Potrivit psihologului, „oricât de defectuos ar fi un sistem educaţional, totuşi acoperă o paletă mult mai largă de dezvoltare a abilităţilor şcolare şi sociale, ce vin în întâmpinarea nevoilor unui şcolar, mai ales în pragul primilor ani de şcoală. Aşadar, o astfel de decizie din partea unor părinţi este neproductivă şi poate duce la frustrări pe termen lung pentru un copil”, a încheiat Ilie Marinescu.

Loading...