Caravana online. CSALB te învață cum să scrii o cerere de intrare în negociere cu banca

cerere-scrisa.jpg

Cererea este primul pas spre negocierea cu băncile și este cel mai important
Cererea este primul pas spre negocierea cu băncile și este cel mai important
Foto: Shutterstock

Conciliatorii Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au dat start caravanei online. Timp de cinci luni, aceștia îi vor învăța pe români cum să scrie o cerere pentru a intra în negociere cu banca la care au credit.

Cei de la CSALB îi vor sfătui pe românii din cele mai mari orașe ale țării cum să-și formuleze cererile și ce trebuie să facă pentru a avea o negociere reușită cu banca sau IFN-ul.

Campania de informare se va desfășura pe parcursul a cinci luni și se va adresa celor din Arad, Timiș, Cluj, Galați, Iași, Constanța, Bihor, Dolj, Brașov, Argeș si Prahova. Ea a început astăzi, 17 mai, în Arad și Timișoara.

Caravana online. CSALB te învață cum să scrii o cerere de intrare în negociere cu banca

În tot acest timp, vor fi transmise recomandări consumatorilor privind modalitatea de redactare a cererii de intrare în negociere cu instituția de credit, dar și în legatură cu rigorile, limitele și cerințele din timpul unei negocieri la distanță.

“De multe ori oamenii nu-și motivează deloc solicitarea, dar au așteptari mari legate de finalitatea cererii. Probabil că mulți consumatori pleacă de la premisa că situația specială în care ne aflăm obligă instituțiile financiare să accepte oricum intrarea în negociere”, este de părere  Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al CSALB.

Cociliator CSALB: ”Cererile trebuie să fie motivate și adaptate nevoilor fiecăruia”

Totodată, Valentin Cocean, conciliator CSALB, spune că, în mod greșit, oamenii își axează cererile pe ideea clauzelor abuzive, plecând de la ceea ce aud din instanță.  

”Încercăm să le explicăm că noi nu judecăm aici din perspectiva din care judecă instanța, pentru că în conciliere accentul cade pe motivele lor personale, pe problemele lor. Consumatorilor le-aș recomanda să depună cereri motivate și adaptate nevoilor reale ale fiecăruia, să-și urmarească propriul scop și nu scopul pe care l-au urmărit alți consumatori”.

3.700 de euro, media valorilor obținute de CSALB prin negociere

În 2020 și 202, CSALB a primit aproximativ 3.400 de cereri din partea consumatorilor adresate băncilor și IFN-urilor. De la începutul anului 2021, consumatorii au transmis peste 900 de solicitări.

Cele mai multe cereri de negociere sunt trimise de consumatorii din București (22% din numărul total de cereri), Argeș, Ilfov, Prahova și Cluj.

Cele mai puține cereri vin din Sălaj, Satu-Mare, Covasna, Caraș-Severin și Harghita. Ultimele cinci județe însumează împreună sub 1% din numărul total de cereri.

În ultimii cinci ani, consumatorii au obținut beneficii de peste 4,4 milioane de euro din negocierile cu băncile în cadrul CSALB.

Anul trecut, valoare medie a beneficiilor obținute în urma negocierilor a fost de 3.700 de euro/caz soluționat.

 

Citește și: 

Negocieri record cu băncile! 1,3 milioane de euro au ajuns în 2020 la românii cu credite

Ai probleme cu banca? Ei ţi le rezolvă!

 

Loading...