«Avionul morţii» a lăsat 60 de pasageri pe Otopeni

a16-actu-1-4col.jpg

Boeing 737 Max 8 al companiei ”Fly Dubai” s-a întors gol

Cazul avionului prăbuşit în Etiopia a dat peste cap circulaţia avioanelor în Europa şi Asia. Aeronavele Boeing 737 Max 8 şi 9 au interzis în spaţiul european, iar începând de marţi, de la ora 21.00, şi în ţara noastră. Astfel că 60 de români care urmau să plece în Dubai cu acest tip de aparat de zbor au rămas în aeroport.

Îşi programaseră vacanţa cu câteva luni în urmă şi abia aşteptau să ajungă pe o plajă însorită din Dubai. Pregătiţi cu bagaje, 60 de români au ajuns, marţi seară, în Aeroportul ”Henri Coandă” cu câteva ore mai devreme. Unii dintre ei veniţi din provincie. Urmau să zboare cu ”Fly Dubai”, de la 23.30. Nici prin cap nu le-a trecut că nu vor mai decola. La ora 21.00, s-a dat anunţul că  aeronavele de tip Boeing 737 Max 8 şi Boeing 737 Max 9 au fost suspendate în România pe o perioadă nedeterminată, după ce Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei le-a interzis. Ele nu au voie nici măcar să treacă pe deasupra spaţiului aerian al  Uniunii Europene.

”Abia aşteptam să plecăm în vacanţă, dar se pare că nu a fost să fie astăzi (n.r. – marţi seară). Poate mâine”, ne-a spus întristat Marius, unul dintre pasagerii zborului FZ 1796 al companiei ”Fly Dubai”, singura care operează regulat în Bucureşti cu astfel de aeronave.

Avionul a fost lăsat să plece gol spre Dubai, ”pentru că s-a considerat zbor de poziţionare şi nu comercial”, după cum ne-a explicat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Aeroportului „Henri Conadă”. Oamenii au fost cazaţi peste noapte la un hotel din apropiere şi ieri au plecat spre destinaţie la ora 14.30.

a26-actu-2-2col.jpg

Pasagerii au așteptat în aeroport câteva ore până când au fost duși la hotel

Nici o aeronavă de acest gen nu va mai opera în Europa până când nu se va stabili clar motivul care a dus la prăbuşirea unui Boeing 737 MAX 8 al companiei  Ethiopian Airlines. S-a întâmplat pe 10 martie, la doar 6 minute după ce decolase de pe aeroportul etiopian din Addis Abeba. 157 de pasageri au murit.

Blue Air a comandat 12 astfel de avioane, iar livrarea lor va începe din a doua jumătate a anului. Şi Tarom a plasat anul trecut o comandă pentru cinci aparate, dar trebuie să vină în 2023.

Până la o decizie oficială în UE, aeronavele B737 Max vor fi ţinute la sol şi au fost înlocuite cu B737 New Generation, modelul mai vechi.

Companiile Ethiopian Airlines, Cayman Airways şi Comair au decis să nu mai folosească flota de 737 MAX 8, în timp ce în China şi în Indonezia, autorităţile aeronautice au suspendat zborurile acestui model de avion.

Două aeronave căzute în numai patru luni

Duminică, zborul Ethiopian Airlines ET 302 care se afla în rută spre Nairobi de la Addis Ababa s-a prăbuşit la şase minute după decolare. Aeronava s-a prăbuşit într-un câmp din apropierea satului Tulu Fara, la 60 de kilometri de capitala Etiopiei, informează Mediafax. 

Dezastrul aviatic petrecut duminică este al doilea incident din ultimile patru luni în care este implicată o astfel de aeronavă. În octombrie 2018, un avion al companiei Lion Air s-a prăbuşit în mare, în apropierea capitalei indoneziene Jakarta. 

a36-actu-profimedia-0419115.jpg

Un maldăr de fiare a mai rămas din Boeing-ul 737 Max 8, prăbușit în Etiopia
Foto: Profimedia

La bord se aflau 189 de persoane şi nu a existat nici un supravieţuitor. Ambele accidente aviatice sunt investigate, iar similaritățile dintre incidente i-au făcut pe reprezentanții companiilor aeriene să își ia măsuri de precauție. 

„Având în vedere că în ambele accidente aviatice este vorba despre avioane noi Boeing 737 MAX 8, iar ambele incidente s-au petrecut la scurt timp de la decolare, există cu siguranță unele similarități”, a declarat administrația aviatică din China, care are una dintre cele mai mari flote de avioane Boeing 737 MAX 8, operând 97 de aeronave de acest tip.

loading...
Loading...