Administratorul, obligat să-ţi spună pe ce se duc banii tăi

CLIIMA20140122_0117_1.jpg

Informaţiile de care vor beneficia proprietarii

Administratorii de blocuri vor fi obligaţi să-i informeze trimestrial pe proprietarii locuinţelor despre situaţia facturilor, conturilor bancare, salariilor şi lucrărilor angajate. Aceste măsuri luate şi avizate de Guvern vor fi o soluţie de evitare a cazurilor în care banii sunt cheltuiţi fraudulos.

Obligaţia unei astfel de informări a fost propusă într-un proiect de lege de către mai mulţi senatori şi a fost avizată favorabil de către Guvern, potrivit Mediafax. Proiectul completează legea 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.

Informaţiile de care vor beneficia proprietarii

În document se propune ca, trimestrial, administratorii să fie obligaţi să aducă la cunoştinţa proprietarilor din cadrul asociaţiei de care răspund, printr-o formulă aleasă de către proprietari (e-mail sau în scris) următoarele informaţii:

- situaţia financiară (situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, a dobânzilor aferente conturilor deschise, a plăţilor salariale);
- restanţele la facturi;
- lucrările angajate din punct de vedere financiar sub semnătura administratorului, a preşedintelui şi a cenzorului.

Se încearcă evitarea fraudelor

Argumentul invocat pentru această obligaţie este ca administratorii să dea dovadă de o mai mare corectitudine, iar proprietarii să afle situaţia exactă a cheltuielilor asociaţiei.

Ca motiv, sunt amintite miile de acţiuni în instanţă ce au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de către administratorii de blocuri, care au folosit banii locatarilor în interes personal.

Aceştia au fost obligaţi să achite de mai multe ori sumele aferente pentru întreţinerea locuinţelor sau au suportat consecinţele în cazul în care furnizorii de utilităţi nu şi-au încasat facturile. Astfel, au existat situaţii în care a fost oprită furnizarea apei potabile sau chiar a energiei termice pe perioada sezonului de iarnă.

Legea nu mai are nevoie de completări

Acest proiect de lege îi pune într-o lumină nefavorabilă pe administratorii şi preşedinţii de bloc, este de părere Dan Rujan, coordonator din partea Ligii Habitat, sectorul 3. „Este ca şi cum locatarii nu ar trebui să aibă încredere în administratori şi preşedinţi şi, prin urmare, ar trebui să solicite actele şi documentele fiscale pentru a-i verifica. Există, e adevărat, şi cazuri în care se încalcă legea sau se comit greşeli, dar acestea sunt izolate". Din punctul de vedere al coordonatorului Ligii Habitat sector 3, acest proiect de lege este un serviciu inutil impus asociaţiilor de proprietari.

„Există deja o lege care obligă asociaţia să prezinte aceste acte, la cerere, oricărui proprietar care solicită acest lucru. Este vorba despre legea 230/2007 care dă dreptul oricărui proprietar să ştie, după ce se afişează listele de plată la avizier, care sunt cheltuielile şi veniturile asociaţiei de proprietari. Practic, orice om poate afla pe ce se duc banii. Pentru asta, trebuie să depună la administraţie o cerere scrisă, iar preşedintele trebuie să îi răspundă în termen de 7 zile. În caz contrar, locatarul poate depune o plângere la primăria de sector care, în urma unei anchete, poate amenda administraţia blocului."

«Costurile vor fi prea mari»

Din punctul de vedere al reprezentantului Ligii Habitat în sectorul 3, costurile suportate de către asociaţii vor fi mari. „Imaginaţi-vă că o dată la trei luni asociaţia va trebui să trimită fiecarui proprietar în parte un întreg dosar cu situaţia veniturilor şi a cheltuielilor. Este vorba de mii de pagini care sunt trase la xerox, copiate. De unde bani pentru aceste copii? Vor plăti locatarii aceste sume de bani? Este doar un exces de zel al autorităţilor pe care eu nu îl înţeleg. Acest proiect nu aduce nici un serviciu asociaţiilor de proprietari, dimpotrivă, le pun pe acestea la cheltuieli suplimentare", a mai declarat Dan Rujan pentru Click!

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1