Magistrala 4 de metrou are sistem de automatizare. Metroul va sosi mai repede în stație

Ultima actualizare:

    Stația de metrou Străulești este ultima de pe Magistrala 4
Stația de metrou Străulești este ultima de pe Magistrala 4

Sistemul de siguranță și automatizare a traficului pe Magistrala 4 de metrou a fost pus în funcțiune, anunță Metrorex. Acest lucru s-a întâmplat după trei ani de când traficul în subteran a fost deschis pe extinderea M4 către ultimele două stații, Laminorului și Străulești.

Metrorex a anunțat astăzi, 24 iulie, că începând din 15 iulie a fost pus în funcțiune “Sistemul de siguranță și automatizare a traficului” pe “Magistrala 4. Racordul 2. Secţiunea Parc Bazilescu-Străuleşti”.

Prin finalizarea acestui proiect se îmbunătățesc condițiile de trafic prin scăderea timpilor de succedare, astfel:

  • în zilele lucrătoare (luni-vineri), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 7 minute;
  • în weekend (sâmbătă-duminică), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 9 minute.

De asemenea, numărul de trenuri scoase pe traseu crește de la 4 la 6.

Proiectul extinde Magistrala 4 de metrou în zona de nord-vest a Bucureștiului cu încă două stații, Laminorului și Străulești, cu tuneluri şi galeriile de legătură aferente, acesta fiind obiectivul principal.

Proiectul pentru Magistrala 4 a fost finanțat din fonduri europene 

Proiectul a fost finanțat din fonduri structurale în cadrul Programului Operațional Sectorial –Transport 2007-2013 (POS-T) până în anul 2015 și ulterior aprobat pentru fazare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM).

Valoarea totală a proiectului în cadrul POS-T a fost de 432.775.217 lei, din care contribuția Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, în proporție de 85%, din valoarea eligibilă a proiectului: 243.314.240 lei.

În cadrul POIM, suma s-a ridicat 318.285.293,61 lei, din care contribuția Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, în proporție de 85%, a fost de 170.820.430,20 lei.

Lucrarea a început pe 14 septembrie 2012 și se va finaliza pe 7 iulie 2023, dată ce cuprinde și perioada de garanție și notificare a defectelor. Traficul pe extinderea M4, prin cele două noi stații a fost deschis în martie 2017, iar depoul și nodul intermodal de la Străulești a fost inaugurat un an și jumătate mai târziu.

Magistrala 4, cea mai puțin tranzitată

Magistrala 4 asigură facilitarea legăturii dintre sectorul 1, Bucureştii Noi, zona Parc Bazilescu- Străuleşti, cu centrul oraşului.

M4 este în prezent cea mai nouă linie de metrou din Capitală, fiind deschisă în 2000, dar stațiile au fost terminate treptat, ultimele două fiind gata după 17 ani.

Aceasta leagă Gara de Nord 2 de cartierul Bucureștii Noi și are opt stații, întinse pe 7,64 km.

Linia 4 are culoarea verde pe hartă și este cea mai puțin tranzitată dintre toate magistralele de metrou ale Bucureștiului. La Basarab 2 se face legătura cu M1.

Citește și: 

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Mitsuko Tottori Japan Airlines FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
Tokyo FOTO Shutterstock
euro valuta bani pixabay jpg
batrana flori getty jpeg
supa oase1 jpg
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
smoothie ovaz1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net