Aici te antrenezi să dormi bine

Foarte tare! De ce să transpiri inutil pentru a scăpa de kilele în plus? Într-o singură oră de somn adânc arzi peste 70 de calorii şi dacă dormi bine noaptea poţi arde până la 780 de calorii. De aceea, în Londra s-a deschis primul club de antrenament pentru somn.

86% din populaţia planetei are probleme cu somnul şi peste 26% dorm mai puţin de 5 ore în fiecare noapte. Doctorii susţin că lipsa somnului este principala cauză a apariţiei diabetului, a bolilor cardiovasculare  şi a dezechilibrelor metabolice şi predispoziţia la cancer. Recent, în Londra, la clubul de fitness David Lloyd s-a lansat primul curs de somn. Şedinţele sunt programate în pauza de prânz, durează 60 de minute şi le asigură cursanţilor 45 de minute de somn adânc, odihnitor, fără pauză.

24-peglob-foto2-85-50fdghfhg.jpg

Cursul începe cu o şedinţă de relaxare

 

Abonamentul lunar costă 300 de lire sterline, antrenamentele sunt zilnice şi încep cu 15 minute de relaxare, cu o încălzire uşoară a articulaţiilor, cu reglarea respiraţiei şi evident aranjatul patului. 

24-peglob-foto3-85-40dfghfgh.jpg

45 de minute de somn adânc

 

După ce au relaxat muşchii, cursanţii îşi pun masca pe ochi, se bagă sub plapumă şi trag un pui de somn. În camera de somn nivelul oxigenului, temperatura şi gradul de zgomot sunt pregătite la nivelul optim. Pe fundal se aude o muzică ambientală, însoţită de susurul unui izvor.

24-peglob-foto4-85-40adfg.jpg

La final, se aranjează patul

 

Cursanţii sunt antrenaţi de o echipă mixtă de antrenori de yoga, psihologi, preparatori fizici şi experţi în relaxare. Conform specialiştilor de la Clubul David Lloyd, după o lună de antrenamente 70% din cursanţi scapă de insomnii şi îşi îmbunătăţesc calitatea somnului nocturn cu 50%.

5 lucruri despre odihnă

  1. Omul e singurul mamifer care îşi amână ora de somn
  2. Omul are nevoie de 7-9 ore de somn pe noapte pentru a se odihni (bebeluşii 14-17 ore)
  3. Ne simţim obosiţi în două momente din zi: în jurul orei 2.00 noaptea şi 14.00.
  4. Melatonina este hormonul care influenţează regimul de somn
  5. Peste 36% din oameni aţipesc cu ochii deschişi, în timpul zilei, şi nu realizează asta.
Loading...
 
 

Citește și