Sfaturi și idei de organizare pentru sezonul rece

Citeste tot despre: 

Nu peste mult timp, temperaturile vor scădea considerabil și, inevitabil, va trebui să pui deoparte sandalele și rochiile de vară. Acestora le vor lua locul puloverele pufoase și ghetele călduroase. Se va diminua și timpul petrecut afară, toamna fiind sezonul în care începem să ne reobișnuim cu activitățile din interior: vizionarea filmelor, lectura sau jocurile de societate. De aceea, locuința trebuie să fie amenajată astfel încât să ne simțim confortabil. De multe ori, este nevoie doar de o reorganizare a lucrurilor pentru a crea o atmosferă plăcută.

Dacă întreaga locuință trebuie să fie organizată, gândul de a începe acest proces poate fi copleșitor. Și ajungi să te întrebi: de unde să încep? Cel mai bine este să pornești de la lucrurile care te deranjează cel mai tare, care îți provoacă dureri de cap și îți dau o stare proastă. De pildă, din cauza dezordinii din cămară, ar putea să-ți fie greu să găsești ingredientele necesare pentru a pregăti cina. Și astfel, în loc să te relaxezi gătind, ajungi să te enervezi. Dacă sunt și alte zone din casă care îți provoacă aceleași stări, organizarea lor trebuie să reprezinte o prioritate.

Organizarea cămării

Toate borcanele cu murături pe care le-ai pregătit deja trebuie să fie depozitate în cămară, dar cum să faci acest lucru dacă rafturile sunt pline cu alte alimente? Ei bine, a sosit timpul să îți reorganizezi cămara și să pui lucrurile în ordine. Verifică datele de expirare ale tuturor alimentelor depozitate în cămară și sortează-le în funcție de acest criteriu. Totodată, nu amesteca alimentele, ci încearcă să le păstrezi într-o ordine logică. Pune borcanele cu murături pe un raft, conservele pe un altul, iar pungile cu făină, mălai și paste aşază-le separat. Astfel îți va fi mult mai ușor să găsești ingredientele necesare pentru a pregăti cina.

Organizarea hainelor

A avea hainele așezate în ordine este important atât pentru bărbați, cât și pentru femei. Fără un dulap bine organizat, poți pierde mult timp încercând să găsești outfitul potrivit dimineața. Una dintre cele mai bune metode de a face ordine în dulap este să elimini hainele pe care nu le porți. Adesea, dulapurile devin dezorganizate pentru că prea multe haine pe care nu le îmbrăcăm ocupă inutil spațiul. Alege acele obiecte vestimentare pe care nu le vei purta sezonul acesta și pune-le în cutii. Lipește etichete autocolante pe fiecare cutie și trimite-le către asociațiile care se ocupă cu colectarea și donarea hainelor pentru copii și familii nevoiașe.

Organizarea pantofilor

Poate că nu sunt potriviți pentru acest sezon ori poate nu îți plac și singurul motiv pentru care i-ai cumpărat a fost starea tristă în care te aflai. Nu e greu să ajungi la „performanța“ de a avea prea multe perechi de pantofi îngrămădiți într-un spațiu mic. Însă, la fel ca în cazul hainelor, dezordinea printre pantofi te împiedică să găsești perechea potrivită outfitului pe care vrei să îl alegi într-o zi de lucru. De multe ori, deși ai foarte mulți pantofi, ajungi să porți doar două-trei perechi, cele care îți sunt tot timpul la îndemână. De aceea, organizarea pantofilor este esențială. În funcție de câtă încălţăminte ai, trebuie să alegi un organizator de pantofi încăpător sau să folosești cutii pentru a le depozita.

Organizarea biroului

Secretul unui spațiu organizat și productiv este să elimini lucrurile în exces și cele care îți pot distrage atenția. Cu acest sfat în minte, aruncă o privire asupra biroului tău și vei observa dezordinea. Păstrează, așadar, doar lucrurile de care ai nevoie zilnic, iar pe restul depozitează-le în cutii, pe rafturi, ori aruncă-le. Limitând numărul obiectelor de pe biroul tău, vei crea un spațiu mai productiv. Fotografiile de familie, de pildă, ar trebui mutate pe un raft, astfel încât pe birou să rămână doar obiectele de care ai nevoie pentru a-ți desfășura activitatea zilnică. Folosește organizatoare pentru hârtii și suporturi pentru documente, astfel încât să obții mai mult spațiu pe birou.

De la garderobă și până la spațiul de lucru, fiecare colț al locuinței trebuie să fie organizat conform unor criterii stabilite de noi înșine, astfel încât să găsim mai ușor lucrurile de care avem nevoie și să fim mai eficienți în a ne desfășura activitatea.

 

 

 

Loading...
ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1