Cum poţi prelungi viaţa maşinii tale

Citeste tot despre: 

Cu toţii ne dorim o maşină nouă, dar nu întotdeauna visul devine realitate. Soluţia este să avem grijă de maşina care ne ajută, totuşi, să ne facem treburile zilei. Specialiştii spun că dacă respectăm câteva sfaturi simple legate de folosirea autoturismului, ”viaţa” acestuia se prelungeşte considerabil, iar vizitele la service nu se lasă cu o gaură financiară uriaşă.

  1. Nu lăsa rezervorul să se golească. Nu alimenta cu benzină sau motorină doar atunci când rezervorul este “pe roşu”, pentru că asta îţi deteriorează pompa de combustibil. În plus, sedimentele de pe fundul rezervorului pot ajunge chiar şi în sistemul de alimentare.
  2. Nu ignora “semnalele”. Tuturor ne place să ascultăm muzică în maşină, însă, din când în când, e bine să asculţi ce-ţi spune maşina. Dacă se “plânge” cu scârţâieli sau trăncăneli, e bine să iei măsuri. 
  3. Nu apăsa ambreiajul cât timp eşti oprit. Un obicei foarte prost atunci când aşteptăm la semafor: piciorul pe ambreiaj. Reparaţia costă mult! Nu-ţi sprijini piciorul pe pedala de ambreiaj, ai un loc special pregătit pentru talpa obosită.
  4. Schimbă uleiul în timp util. În momentul în care se aprinde martorul de ulei, lichidul care lubrifia pistoanele şi-a pierdut de mult proprietăţile. Un schimb la 5.000 de kilometri ar fi ideal, dacă ai un rulaj anual modic. Dacă umbli mult, e bine să schimbi uleiul mai devreme decât indică producătorul. Dacă o faci, motorul îşi poate dubla durata de viaţă şi te poate impresiona cu o vână constantă.
  5. Foloseşte frâna de mână în timpul staţionării. Mulţi experţi îţi vor spune că dacă vrei să ţii în loc maşina fără să verifici din zece în zece minute dacă n-a luat-o la vale (recunoaşte că ai avut măcar o dată-n viaţă filmul ăsta), cel mai bine e s-o laşi băgată în viteză.  
  6.  
  7. Iar asta este adevărat, atâta timp cât ai tras frâna de mână înainte. Dacă vei lăsa tot greul pe transmisie, aceasta se va deteriora cu timpul. 
  8. Atenţie la frână în pantă. În momentul în care cobori o pantă mai lungă, ideal ar fi să nu ţii apăsată pedala de frână pe tot parcursul coborârii, deoarece asta va supraîncălzi plăcuţele de frână şi va duce la uzura lor prematură.  Ideal ar fi să te foloseşti pe cât posibil de frâna de motor şi să foloseşti frâna “în reprize”. Desigur, toate astea trebuie să se întâmple ţinând cont de prioritatea  numărul 1: siguranţa.
  9. Nu merge subturat. Mersul subturat, în cazul unui motor turbodiesel de exemplu, facilitează depunerea de ulei pe palele turbinei, depuneri care duc în cele din urmă la moartea turbinei. În general mersul subturat dăunează motorului din cauza unei ungeri deficitare. Iar deteriorarea motorului duce, printre altele, şi la creşterea consumului de combustibil. 
  10. Nu supratura înainte de a te pune în mişcare. În special în perioada rece, şoferii au obiceiul de a porni motorul şi de a-l tura un pic pentru a-l ajuta să se “încălzească” mai repede. Nu e recomandat. Cel mai bine e să-l laşi vreo 30 de secunde – 1 minut să funcţioneze la ralanti, în timp ce electronicele şi aerul condiţionat sunt oprite. 
  11. Păstrează curăţenia. Nu lăsa să se adune “tone” de firimituri, alte resturi alimentare sau coji de banană în maşină. Nici praful nu face bine. În timp, interiorul maşinii va căpăta un miros neplăcut, apăsător. Curăţă toate resturile lăsate pe banchete şi în buzunare cel puţin o dată la două-trei zile.
loading...
Loading...