Uite 4 băuturi răcoritoare pe care ni le putem prepara vara! Sunt adevărate minuni pentru sănătate

smoothie_2.jpg

smoothie bautura fructe legume mic dejun
Smoothie-ul este cea mai sănătoasă băutură!
clickpentrufemei.ro
Citeste tot despre: 

Vara ne hidratăm mai mult ca de obicei. Chiar depăşim, în multe cazuri, recomandările medicilor de a consuma 2 litri de lichide, zilnic. Adică 8 pahare de apă, suc sau ceai. Însă de multe ori uităm că trebuie să ţinem cont şi de nevoile organismului. Şi în această perioadă avem nevoie de multe vitamine pe care ni le luam din fructe şi legume. Acestea ne vor ajuta organismul să se adapteze mai uşor schimbărilor bruşte de climă.

Fructele şi legumele de sezon ne ajută enorm în prepararea unor băuturi răcoritoare energizante şi pline de vitamine. Limonadă, smoothie-uri şi chiar sorbet-ul fac minuni pentru sănătate atât timp cât sunt preparate din ingrediente naturale, fără să adăugăm aditivi.

1. Limonada

Printre cele mai cunoscute băuturi răcoritoare de vară este limonada făcută din apă şi citrice. Iată o metodă simplă de a obţine delicioasa băutură răcoritoare:

Limonada din lămâi şi mentă

Se stoarce zeama de la o lămâie, se pune o jumătate de litru de apă, se adaugă zahăr sau miere şi câteva frunze de mentă, pentru un plus de aromă. Dacă vreţi să beţi o limonadă rece, adăugaţi şi câteva cuburi de gheaţă. 

 2 Granita sau sorbet

Este o băutură de origine siciliană, granita, cunoscută și sub denumirea de sorbet. Se prepară din fulgi de gheață, apă și diferite sortimente de siropuri. Cele mai populare arome sunt de lămâie, căpșuni, mentă și portocale. Dar pentru că pepenele roşu este fructul-vedetă al verii, iată o reţetă delicioasă de granita.

Ai nevoie de doar 3 ingrediente şi de un blender, un aparat de făcut gheaţă şi congelator.

Este suficientă o cantitate de 610 g pepene roşu, fără seminţe, tăiat cubuleţe, zeama de la o lămâie verde, şi o jumătate de cană de zahăr tos.

Se pun cubuleţele de pepene roşu, zeama de lămâie şi zahărul în vasul unui blender şi se amestecă până la omogenizare, aproape un minut. Apoi se toarnă lichidul într-un vas nu foarte adânc, rezistent termic şi se pune la congelator.

După o oră, scoţi vasul şi foloseşti o furculiţă pentru a desface gheaţa care s-a format. Acoperi din nou şi dai iarăşi la congelator.

După încă 2 ore, scoţi compoziţia de pepene de la frigider şi din nou foloseşti furculiţa ca să amesteci, în caz că s-au format cristale de gheaţă. Granita ar trebui să fie gata în acest punct. În funcţie de congelatorul tău, poate mai este nevoie să o laşi la rece.

3. Smoothie-urile sunt băuturi răcoritoare şi pline de vitamine şi antioxidanţi

Iată cum se prepară un delicios smoothie  de cirese:

Punem în blender un măr mediu cu coajă pe care îl tăiem în cubulețe. Adăugăm două pere moi cu coajă, tăiate cuburi și o jumătate de cană de cireșe fără sâmburi, proaspete sau congelate.

Prepară smoothie de dimineață și poți savura băutura sănătoasă la micul dejun sau la birou.

4. Ice Coffee sau Frappé acasă

În zilele caniculare nu este indicat consumul de cafea. Însă dacă nu te poți despărți de delicioasa băutură, există alternative. Pentru un ice coffe se poate folosi cea de la pliculeț în care doar adaugi lapte rece și gheață. Sau poți să prepari un expresso lung, il lasi să se răcească, adaugi lapte și cuburi de gheață și lapte sau miere, opțional. La final poți să presari și scorțișoară pentru un gust revigorant.

Și frappé-ul îl poți prepara acasă, cu ajutorul unui blender în care pui cafea instant, gheață, lapte rece, zahăr (opțional), esență de rom (o picătură mică), înghețată (de vanilie – o variantă) și apă.  Oprește blender-ul în momentul în care obții o textură cremoasă, spumoasă. Apoi toarnă amestecul în pahar șim poți să savurezi băutura răcoritoare. Poți orna frappe-ul cu sos de caramel, migdale pisate, fulgi de cocos, cacao, scorțișoară sau alte bunătățuri. La final, adaugă cuburi de gheață și, dacă mai dorești, încă puțină înghețată.

Orice variantă de băuturi ai alege, trebuie să ții cont că pentru o viață sănătoasă trebuie să consumi cel puțin 2 litri de lichide. Iar în cazul în care temperaturile sunt caniculare, consumul de apă trebuie să crească.

Loading...

Citește și