Ce aliment este cel mai nutritiv din lume? Lista întocmită de experți are multe surprize

mancare-sanatoasa.jpg

Alimentele sănătoase pot fi combinate
Foto: BBC Future

Oamenii de știință sunt în permanentă căutare de noi metode de a ne menține sănătoși. Și mulți se întreaptă către alimentație. Ceea ce mâncăm influențează sănătatea noastră și puterea organismului de a lupta cu diferite boli, inlclusiv cu noul coronavirus. Însă până acum nu par să fi găsit alimentul perfect.

Imaginați-vă mâncarea ideală. Dacă ar fi un aliment care ar conține toți nutrienții necesari pentru a satisface, dar nu depăși, necesarul nostru zilnic de nutrienți. Dacă un astfel de aliment ar exista, consumul acestuia, fără a mânca altul, ar oferi echilibrul nutrițional optim pentru organismul nostru. Un astfel de aliment nu există, scriu jurnaliștii de la BBC, care au publicat un raport al unor cercetători care au analizat peste 1.000 de alimente crude.

Ce aliment este cel mai nutritiv din lume? Lista întocmită de experți are multe surprize

Cercetătorii au clasificat ingredientele care oferă cel mai bun echilibru al cerințelor dvs. nutriționale zilnice - și au găsit câteva surprize.

Întrucât multe țări îndeamnă populațiile să rămână acasă, multe dintre noi acordăm mai multă atenție dietelor noastre și modului în care alimentele pe care le consumăm ne pot sprijini sănătatea.

De fapt, specialiștii în nutriție se concentrează pe soluții practice pentru mâncare de calitate în timpul în care suntem obligați să păstrăm distanțarea socială.

De fapt, cheia este să consumăm alimente extrem de nutritive, însă în cantități echilibrate, pentru a nu depăși zantitățile zilnice recomandate și să ne facem, astfel, mai mult rău decât bine.

dieta-in-functie-de-zodie-femeie-legume.jpg

legume și fructe bune pentru o alimentație sănătoasă
Fructele și legumele au multe vitamine

Acest lucru este deosebit de important atunci când suntem scoși din rutinele noastre obișnuite, deoarece mulți au fost izolați cu forța în timpul pandemiei actuale.

Oamenii de știință au studiat peste 1.000 de alimente, atribuindu-i fiecăruia punctaj nutrițional. Cu cât scorul este mai mare, cu atât este mai probabil ca fiecare aliment să răspundă, dar să nu depășească nevoile nutriționale zilnice, atunci când este consumat în combinație cu altele.

Iată ce au descoperit specialiștii

Pe locul 100 se află cartoful dulce, bogat în beta-caroten care are 86 de kcal /100 g. Și, un calcul estimativ a arătat că 100 de grame din acest aliment ar costa aproximativ  0,21 dolari. Scorul nutrițional este însă 49.

Același scor îl au și smochinele care au mai multe calorii și sunt si mai scumpe. Smochinele au fost cultivate din timpuri străvechi și pot fi consumate proaspete, uscate, în dulcețuri sau alte forme de conservare. Au 249kcal/100 g și costă 0,81 dolari

Ghimbirul este pe locul 98 cu același scor nutrițional, însă conține o cantitate mare de antioxidanți, este bun ca stimulent digestiv și pentru tratarea răcelilor. Are 80kcal/100 g și costă 0,85 dolari.

 

patrunjel-lamaie.jpg

Patrunjelul este antioxidant

Dovleceii, varza de Bruxelles, broccoli, conopida, castanul de apă, au scoruri mai bune, calorii mai puțin și sunt mai ieftine. Însă sunt tot printre ultimele din clasament.

Chir și îndrăgitele portocale, cele mai cultivate citrice la nivel mondial, co doar 46kcal/ 100 g și 0,37 dolari abia ating scorul nutrițional 51. Și nici măcar nu se apropie de jumătatea clasamentului.  Și grefele (Grapefruits) au un scor nutrițional de 54 deși au doar 32 kcal/100 g și costa 0,27 doalari.

Bananele, frcutele cu proprietăți antioxidante, antimicrobiene, hipoglicemice și anti-diabetice se află pe locul 51 în clasament cu un scor nutrițional de 57 pentru cele 122kcal și 0,38 dolari la 100 g.

Tot la jumătatea clasamentului mai sunt mazărea, sursă excelentă de proteine, carbohidrați, fibre alimentare, minerale și vitamine solubile în apă, vișinele, nucile și spanacul proaspăt.

se_consuma_peste_.jpg

Peștele ste bun pentru sănătate

Peștii au un scor mai bun. Herring-ul, un pește atlantic, printre primele cinci cele mai capturate din toate speciile, bogat în omega-3, are un scor nutrițional 59, având în vedere și faptul că are 158kcal și costă 0,65 dolari pe 100 g.

Pudra de chili, scoicile, peste cod de Pacific, ceapa verde, țelina, pătrunjelul, frunzele de sfeclă, sunt printre primele 20 de alimente nutritive.

Grsimea de porc este un aliment bun?

Cu toate că mulți ne ferim de ea, grăsimea de porc pare să fie unul dintre alimentele care îi asigură organismului nutrienții de care are nevoie.  Cu 632kcal și 0,95 USD la 100 g, aceasta primește scorul njutrițional 73 și se află pe locul 8 în topul alimentelor. Aceasta este o sursă bună de vitamina B și minerale. De asemenea, grăsimea de porc este mai nesaturată și mai sănătoasă decât grăsimea de miel sau de vită.

Semințele de dovleac și semințele de chia sunt considerate alimente foarte sănătoase.

Topul alimentelor cu cel mai mare aport nutrițional

Iată însă care sunt primele trei alimente considerate cele mai bune de cercetători

Pe locul al treilea se află Percuta din Oceanul Pacific (sau pește de piatră, pește trandafir, roșu sau biban roșu). Conține 79kcal și costă 0,82 USD, per 100g. Are conținut ridicat în proteine și este sărac în grăsimi saturate. A obținut scorul nutrițional 89.

Pe locul al doilea se află, cu 75kcal și 1,84 USD, la 100 g, fructele Cherimoya. Acestea sunt cărnoase și dulci au o pulpă albă. Sunt bogate în zahăr și vitaminele A, C, B1, B2 și potasiu și au obșinut scorul 96.

migdale.jpg

Beneficiile consumului de migdale crude. Ce boli putem preveni
Sursa foto: Facebook

Pe primul loc se află migdalele. Acestea sunt bogate în acizi grași mono-nesaturați și sunt eficiente în sănătatea cardiovasculară și sunt benefice în diabet. Au 579kcal și costă 0,91 USD pe 100 g, avândt scorul nutrițional 97.

 

Specialiștii precizează că unele dintre alimentele enumerate sunt specii pe cale de dispariție, pe care nu le-ar recomanda. Este important ca fiecare să verifice proveniența tuturor ingredientelor pe care le consumă, atunci când le cumpără.

Citește și: 

Cât și ce mâncăm dacă stăm acasă. Dr. Mihaela Bilic: „Doza face otrava. Totul ține de calitate”

10 schimbări pe care e bine să le faci pentru o viață sănătoasă

Loading...
 
 

Citește și

  • peste gras dieta anticancer

    Până la 60% din cazurile de cancer sunt puse pe seama alimentaţiei nesănătoase. Nutriţioniştii recomandă consumul alimentelor cât mai puţin procesate și adoptarea unui stil de viață sănătos, din care să nu lipsească exercițiile fizice. Iată 7 alimente care pot preveni cancerul.

  • Legume de primăvară. Ce alimente trebuie să pui pe lista de cumpărături

    După iarnă, vine primăvara şi natura revine la viaţă. În aceste luni se vor face multe legume si fructe de primăvară. Dacă ai avut o iarna grea, cu masa încărcată de bucate tradiţionale, îţi recomandăm să ţii o cură cu legume de primăvară.

ClickPoftaBuna.ro 0
1
ClickPoftaBuna.ro : 0
ClickPoftaBuna.ro 1