10 schimbări pe care e bine să le faci pentru o viață sănătoasă

viata-sanatoasa.jpg

farfurie peste legume miere
10 schimbări pe care e bine să le faci pentru o viață sănătoasă

Alimentația și stilul de viață au un rol important în prevenirea cancerului. Doar 15% dintre cazurile de îmbolnăvire sunt de origine genetică. Un număr mare de bolnavi care nu sunt predispuși genetic să facă această afecțiune ar putea probabil să o evite dacă și-ar modifica obiceiurile cotidiene.

Ce schimbări e bine să faci pentru o viață sănătoasă

Creșterea numărului cazurilor de cancer are legătură cu stilul de viață. Se estimează că o treime din aceste cazuri pot fi prevenite prin controlarea factorilor de risc: fumat, consum excesiv de alcool, alimentație dezechlibrată și expunerea la radiațiile UV. Consumul excesiv de zahăr ca și de grăsimi „rele“ prezente în cele mai multe produse din comerț a dezechilibrat obiceiurile alimentare ale oamenilor din întreaga lume. 22 de experți mondiali au publicat, în numele Fondului Mondial de Cercetare contra Cancerului, FMRC, un raport privind modul de viață pe care fiecare dintre noi ar trebui să-l adopte, pentru a evita apariția necruțătoarei boli. Raportul se bazează pe rezultatele a peste 7.000 de studii realizate într-o perioadă de 5 ani.

Iată cele 10 schimbări pe care să le faci în dietă

  • Practică zilnic o activități fizică 30 minute.
  • Evită excesului de kilograme, fiind indicată menținerea indicelui de masă corporală la valori cuprinse între 21 și 23.
  • Evită băuturile dulci.
  • Limitează consumul de alimente cu aport caloric mare, în special produsele cu zahăr adăugat, sărace în fibre sau bogate în grăsimi.
  • Consumă cât mai multe legume, fructe, cereale integrale și legume uscate – cantitatea recomandată este de 400 g pe zi.
  • Limitează consumul de carne roșie și grasă (de vită, porc, oaie) la 500 g pe săptămână și evită mezelurile, cărnurile afumate și sărate.
  • Redu consumul de alcool. Femeile nu ar trebui să consume mai mult de 1 pahar de băuturi alcoolice pe zi, iar bărbații, 2.
  • Evită consumul de alimente sărate și de produse care conțin sare adăugată, precum chipsurile și arahidele.
  • Nu abuza de suplimente alimentare.
  • Mamele ar trebui să-și alăpteze bebelușii măcar în primele 6 luni de viață.

Nutriterapia sau prevenția prin alimentație

Nutriterapie este o disciplină recentă, care are ca scop consilierea persoanelor privind alimentele care scad riscul apariție a cancerului. Printre alimentele cu proprietăți antitumorale, se numără: ceaiul verde (scade riscul de cancer colorectal, al vezicii urinare și de prostată), varza și broccoli (reduc incidența cancerului la sân), usturoiul (protejează împotriva cancerului digestiv), curcuma sau turmericul (ține departe cancerul digestiv și al pielii), legumele și fructele bogate în betacaroten – ardeiul gras, kiwi, coacăzele, portocalele (protejează contra cancerului de esofag), legumele bogate în acid folic – spanac, linte, mazăre (oferă protecție contra cancerului de pancreas).

 


 


 


 

 

Loading...