Sucul de urzici crude, extrem de sănătos. Rețeta simplă și gustoasă a Florentinei Opriș

florentina-opris-suc-urzici.jpeg

Florentina opriș la masă cu suc de urzici
Florentina Opriș ține în fiecare primăvară cura cu suc de urzici

Este vremea leurdei, şteviei, spanacului, a urzicilor şi a salatelor de tot felul. Este timpul să profităm de ele, în această primăvară. De ce? Pentru că au câteva avantaje incontestabile și vin cu o mulțime de beneficii pentru sănătatea organismului.

Cel mai sănătos este să le consumăm proaspete, căci prin preparare termică li se distrug bună parte din proprietăți. În ceea ce privește urzicile... e mai greu să-ți faci din ele salată. Însă le poți consuma sub formă de suc. Florentina Opriș, prezentatoarea emisiunii „Sport, Dietă și o Vedetă” de la Kanal D, știe o rețetă ușor de preparat, dar și gustoasă.

Rețeta de suc de urzici a Florentinei Opriș

„Avem nevoie de doar trei ingrediente: urzici, tije de apio (țelină) și zeamă de varză. Pentru o porție se folosesc 3 tije de apio, două mâini de urzici bine curățate și spălate și o jumătate de pahar de zeamă de varză. Toate se pun în blender și rezultă un smoothie cu un gust interesant, plăcut. Zeama de varză, un pic sărată și acrișoară, dă o aromă specială verdețurilor. Sucul se bea în prima parte a zilei, e hrănitor și dă o senzație de sațietate care durează 2-3 ore”, ne spune Florentina Opriș. Ea bea zilnic un pahar și spune că urmează cura atât timp cât e perioada urzicilor. „Acum e sezonul lor, trebuie să profităm. Eu numai așa le folosesc, crude, pentru că vreau să beneficiez la maximum de proprietățile lor. Știu rețeta de la o prietenă rusoaică și țin această cură de mulți ani, primăvara”. Ne recomandă ca dacă, totuși, folosim verdețurile la mâncare, să nu le preparăm termic decât foarte puțin. „Trebuie ținute pe foc doar câteva secunde, mai mult să le opărim”, spune ea.

Ce beneficii au urzicile

Se spune despre urzici că „schimbă sângele”. Mai exact, curăță organismul de toxine și îl revigorează după o iarnă în care am consumat mai mult carne, carbohidrați și alimente procesate. Urzicile sunt un adevărat medicament al naturii. Conțin vitamine (A, C, D, E, K), minerale (fier, potasiu, calciu, zinc, magneziu), antioxidanți, aminoacizi și flavonoide. Toate aceste „bogății” conferă urzicilor proprietăți diuretice, tonice, antiinflamatoare, antiseptice, antireumatice, remineralizante și detoxifiante.

Combinate cu zeamă de varză și cu tije de țelină, rezultă un suc plin de vitamine, antioxidanți, probiotice bune pentru stomac. Consumat regulat, acest suc ajută la detoxifierea organismului, întărește imunitatea, reface flora intestinală și activează funcțiile bilei.

Cum mai poți folosi urzicile

Urzicile se mai pot consuma sub formă de ceai sau în tot felul de mâncăruri. După ce au fost culese, se spală bine și se opăresc puțin în apă clocotită. Apoi se scot, se scurg, se toacă mărunt și se pot prepara cu ulei de măsline și usturoi, sau adăugate în rețete cu orez, cu legume. Apa în care au fiert urzicile se bea cu miere și lămâie, fiind un ceai plin de nutrienți. Această infuzie se poate folosi și extern, ca remediu anti-mătreață, ori pentru tratarea inflamațiilor bucale și gingivale.

Loading...
 
 

Citește și

  • Hrănitoare, revigorante şi uşor de digerat, verdeţurile de sezon ne curăţă organismul de toxine şi au efecte terapeutice sigure în diverse boli cronice. „Folosite ca ingrediente principale în dieta de primăvară, este bine să contăm pe puterea de prevenţie a trufandalelor, aliaţi puternici în cursa „beneficiarii proverbialei sănătăţi de fier", precizează Eugen Giurgiu, doctor în biochimie cu competenţe în fitoterapie şi nutriţie.

  • Pare greu de crezut, dar, ca să slăbeşti, nu e obligatoriu să renunţi la toate bunătăţile. Singura condiţie este ca una dintre cele trei mese zilnice să fie o mâncare din verdeţuri de primăvară.