Transportatorii atrag atenția: peste 2.000 de șoferi de camioane intră zilnic în izolare

Ultima actualizare:

    Șoferii de camion care intră în țară sunt obligați să stea izolați în casă timp de 14 zileFoto: Poliția de Frontieră
Șoferii de camion care intră în țară sunt obligați să stea izolați în casă timp de 14 zileFoto: Poliția de Frontieră

”Eliberați șoferii de camioane din autoizolare!” Așa sună mesajul transportatorilor, care atrag atenția că în felul acesta statul nu face decât să blocheze economia. Peste 2.000 de șoferi de camioane intră zilnic în izolare.

”Oricine vine dintr-o zonă roșie, cum este Italia, va trebui să intre în carantină, iar cei care sosesc în țară din statele unde sunt peste 500 de cetățeni dignosticați cu COVID-19 se vor izola acasă”, este mesajul clar venit astăzi, 18 martie, din partea premierului Ludovic Orban.

Nu există o măsură diferită pentru transportatori, care cum ajung în România nu mai pot pleca în cursă timp de două săptămâni.

Transportatorii cer excluderea șoferilor din izolare

”Peste 2.000 de șoferi de camioane sunt zilnic puși în autoizolare pentru 14 zile. Distrugeți România înainte să producă Coronavirus prima victimă”, atrag atenția reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Aceștia solicită Guvernului excluderea șoferilor profesioniști care operează transporturi rutiere internaționale de la măsura izolării la domiciliu, dacă nu au simptome. Altfel, spun ei, ”de săptămâna viitoare nu o să mai avem cu cine să facem transport rutier în România”.

”UNTRR este deschisă la măsuri suplimentare de control a stării de sănătate a șoferilor profesioniști – controlul temperaturii, urmărirea simptomelor, dar aceștia să nu fie trimiși automat în carantină sau în autoizolare. De exemplu, în Polonia, doar șoferii cu temperaturã de peste 38 de grade sunt automat direcționați la punctele de examinare medicală și sunt trimiși în carantină timp de 14 zile”, au transmis transportatorii printr-un comunicat de presă.

Cifra de afaceri a companiilor de transport rutier de mărfuri în 2019

La nivelul anului 2019, cifra de afaceri a companiilor de transport rutier de mărfuri a fost de 44 miliarde lei.

Companiile de transport rutier aveau peste 158.200 de angajați, pentru care au achitat venituri de 16,6 miliarde lei anul trecut.

Profitul înregistrat de firmele de transport rutier a fost de 1,43 miliarde lei, în 2019.

Estimările UNTRR arată că epidemia de COVID-19 a dus la scăderea în medie cu 15%-30% a transportului rutier internațional de mărfuri efectuat de firmele românești, iar efectele se vor vedea în 3-4 săptămâni, când peste jumătate dintre companiile de transport rutier din România își vor declara insolventa.

Transportul rutier, principalul contributor la exportul de servicii

Conform Eurostat, transportul internațional rutier reprezintă până la 73% din totalul transporturilor rutiere românești.

Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% față de 2018.

Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii.

Cu peste 50% dintre companii în insolvență și aproape de faliment aceștia se așteaptă la înjumătățirea contribuției sectorului la exportul de servicii.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/coronavirusul-pune-pe-butuci-afacerile-florista-alina-neacsa-am-pierdut-peste-6000-de

https://www.click.ro/news/national/coronavirusul-ar-putea-sa-ne-bage-somaj-tehnic-ce-inseamna-si-cum-ne-afecteaza

image
image
image
image
image
image
criminalisti politia nu treceti jpg
buget facturi energie jpg
Baie sare wuhaus com jpg
Eliminarea palmierilor plantați de Primăria Sectorului 3 în Piața Unirii din București. FOTO Inquam Photos / Sabin Cîrstoveanu
Captură de ecran din 2024 03 28 la 19 59 14 png
Gorj 1 jpg
sofer jpg
regele carol i wiki Descopera jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net