Șomaj tehnic pentru angajații Aeroportului Otopeni și Băneasa. Traficul aerian a scăzut cu 75%

Ultima actualizare:

    Terminalul Plecări din Aeroportul Otopeni este gol
Terminalul Plecări din Aeroportul Otopeni este gol

Vești proaste pentru angajații Aeroportului Otopeni și Băneasa! O parte dintre aceștia vor intra în șomaj tehnic. Și asta din cauza faptului că traficul aerioan a scăzut cu 75% față de 2019.

Consiliul de Administrație al CN Aeroporturi București S.A. (CNAB), a mandatat conducerea executivă să demareze procedurile legale de implementare a șomajului tehnic la nivelul CNAB.

Și asta din cauza scăderii drastice a traficului aerian de pasageri din 2020 cu 70% față de 2019, și cu 75% în primul trimestru din 2021 față de primul trimestru din 2020.

”În aceste condiții, conducerea Companiei a luat o serie de măsuri de optimizare a costurilor, dintre care reducerea cheltuielilor cu presonalul prin nebugetarea unei sume de 35,12 milioane lei, renegocierea contractelor cu terții (2,1 milioane euro), reducerea cheltuielilor cu parcul auto etc. Acestea, însă, s-au dovedit a fi insuficiente pentru echilibrarea situației financiare, cheltuielile fixe ale unui aeroport de talia celui din Otopeni, care a trebuit menținut deschis permanent, fiind ridicate. Impredictibilitatea măsurilor restrictive aplicate de mai multe țări, în special din Europa, principala destinație de călătorie aeriană din România, a făcut ca revenirea traficului de pasageri să fie mult mai lentă decât cea așteptată, ceea ce a condus la agravarea situației financiare a CNAB”, arată reprezentanții instituției.

Deficit de 21 de milioane pentru CNAB, la finalul primului trimestru

Potrivit acestora, la finalul primului trimestru s-a înregistrat un deficit al veniturilor prognozate de aproximativ 21 milioane lei.

În consecință, au fost demarate negocieri cu reprezentanții salariaților pentru a se stabili varianta optimă de acțiune până la redresarea traficului aerian și, implicit, a veniturilor companiei, fiind propuse, atât Consiliului de Administrație cât și sindicatelor două scenarii de reducere a cheltuielilor de personal.

Ce scenarii s-au luat în discuție înainte de a fi anunțat șomajul tehnic la CNAB

Un prim scenariu prevedea mai multe variante de reducere a programului (Kurz Arbeit) sau șomaj tehnic, iar cel de-al doilea, pe lângă reducerea cheltuielilor cu bunuri și servicii, încheierea unui acord cu organizațiile sindicale pentru neplata unor drepturi salariale prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă și în Contractele Individuale de Muncă, limitat la exercițiul bugetar al anului 2021.

În cel de-al doilea scenariu, conducerea Companiei se angaja să nu ia măsuri suplimentare care să afecteze personalul, respectiv șomaj tehnic sau restructurări.

”Întrucât, până la 27 aprilie, nu s-a ajuns la un acord cu sindicatele din Companie, privind aplicarea celui de al doilea scenariu, Consiliul de Administrație a mandatat conducerea executivă să demareze procedurile legale de implementare a șomajului tehnic.

La CNAB lucrează circa 1.500 de persoane și se preconizează ca jumătate dintre ei să rămână acasă. 

Citește și: 

Imaginile care nu se uită. Un an de la “ziua cea mai neagră”, ziua cu zero pasageri, pe Aeroportul Otopeni

Imagini din Aeroportul Otopeni. Câți pasageri mai vin și mai pleacă din țară

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Mitsuko Tottori Japan Airlines FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
image
image
Tokyo FOTO Shutterstock
euro valuta bani pixabay jpg
batrana flori getty jpeg
supa oase1 jpg
pod pixabay jpg
piatra neamt jpg
4325ad6e 8121 4bcc a4cc efe2d686fa2c jpeg
smoothie ovaz1 jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net