Imaginile care nu se uită. Un an de la “ziua cea mai neagră”, ziua cu zero pasageri, pe Aeroportul Otopeni

terminal-plecari-aeroportul-otopeni-gol.jpg

Terminalul Plecări era gol în urmă cu un an
Terminalul Plecări era gol în urmă cu un an
Fotografii: Facebook/Valentin Iordache

Pe 14 aprilie 2020, Aeroportul Otopeni a fost pentru prima dată gol. Zborurile erau oprite, astfel că nu era nici țipenie de om în terminale. A trecut un an de atunci, dar imaginile nu s-au uitat.

De mai bine de un an, România se află în pandemie. Trăim cu restricții, iar de teama infectării puțini români aleg să plece din țară.

Își fac vacanțele în țară, iar străinii, care nu fac parte din blocul comunitar nu au acces în România nici măcar pe bază de test PCR.

Aeroportul Otopeni funcționează la 20%-25% din capacitate

Astfel că Aeroportul Otopeni funcționează acum la doar 20-25% din capacitate, față de 2019.

”Sunt zile cu 5.000 - 6.000 de pasageri, dar și zile cu 11.000”, ne-a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB). Înainte de pandemie, zilnic tranzitau aerogara aproximativ 30.000-40.000 de persoane.

aeroportul-otopeni-tabela-goala.jpg

În urmă cu un an, nici o cursă pe tabela Sosiri/Plecări în Aeroportul Otopeni
În urmă cu un an, nici o cursă pe tabela Sosiri/Plecări în Aeroportul Otopeni

Românii vaccinați pot întra în țară din state galbene fără a mai sta în carantină, dacă prezintă buletinul de vaccinare.

Imaginile care nu se uită. Un an de la “ziua cea mai neagră”, ziua cu zero pasageri, pe Aeroportul Otopeni

Acum, un an, însă, țara era închisă. Nici un avion nu decola și nu ateriza, cu excepeția celor umanitare.  

”Un an de la “ziua cea mai neagră”, ziua cu zero pasageri. Între timp, situația s-a mai îmbunătățit. Puțin, foarte puțin! Iar autoritățile - mă refer în special la cele de la Bruxelles, dar și la cele din multe țări europene - încă blochează aviația civilă, obligând pasagerii să intre în carantină”, a scris Valetin Iordache, pe pagina sa de Facebook.

Aeroportul Otopeni are pierderi uriașe

Iar acest lucru se traduce în pierderi uriașe. Aeroportul primește mai puțini bani de la companiile aeriene care operează, dar și de la chiriașii din incintă. Doar câteva spații comerciale sunt deschise, pe restul stau încă obloanele trase.  

aeroportul-otopeni-checkin.jpg

Zona de check-in era pustie
Zona de check-in era pustie

În primele nouă luni ale anului trecut, CNAB a avut pierderi de 49,6 milioane lei, de la un profit net de 333,3 milioane lei în perioada similară a lui 2019.

 

Citește și: 

Cum arată Aeroportul Băneasa după reabilitare. Când va fi deschis

VIDEO Poza care rămâne în istorie. Nici o cursă pe tabela Sosiri/Plecări în Aeroportul Otopeni

 

Loading...