Oile moarte din nava adusă la chei în Portul Midia vor fi incinerate la 130 km distanță

Ultima actualizare:
Macaraua plutitoare Neptun care a adus la chei nava cu oi este cea mai mare din România
Macaraua plutitoare Neptun care a adus la chei nava cu oi este cea mai mare din România

Epava cu oi moarte scufundată în Portul Midia a fost adusă marți seară la cheu. Firma care se ocupă de operațiuni a anunțat că de miercuri începe pregătirile pentru extragerea cadavrelor din navă și transportul acestora la un incinerator din Tulcea.

Șase remorchere ale companiei Grup Servicii Petroliere au adus la cheu, marți seară, epava cu oi moarte scufundată în Portul Midia. Societatea a încheiat în acest scop un contract cu Administrația Porturilor Maritime Constanța în valoare de 4 milioane de euro, care include și ecarisarea epavei, adică transportul celor 14.000 de oi moarte la un incinerator de animale. Vasul a fost adus în dana portului Midia de cea mai mare macara maritimă din România, nava GSP Neptun. Aceasta aparține Grup Servicii Petroliere și este o macara cu o masă de 1.800 de tone manevrată de un echipaj de 16 oameni.

”Nava morții”cu cele 14000 de oi moarte a fost adusă marți seară la cheiul portului Midia
”Nava morții”cu cele 14000 de oi moarte a fost adusă marți seară la cheiul portului Midia

Este un adevărat monstru: poate efectua ridicări la o înălţime de 76 de metri, cu o viteză de 1,8 metri/minut, la încărcare, şi 3,6 metri/minut la descărcare.

Cum vor fi scoase cele 14.000 de leșuri de oi?

Ce se întâmplă acum cu epava navei? Vaporul a fost stabilizat din lateral de două barje mari și a fost adus în Dana 10 din portul Midia. Firma Grup Servicii Petroliere va transporta 600 de tone de oi moarte, în stare avansată de putrefacție, pe o distanță de 130 de km până la incineratorul de la Smârdan, din județul Tulcea. Reprezentanții societății care se ocupă de ranfluarea navei au declarat că miercuri vor începe pregătirile pentru extragerea oilor moarte din corpul navei. Operațiunile vor fi făcute cu ajutorul unor mașini speciale și niciun muncitor nu va intra în contact direct cu oile aflate în putrefacție.”Întâi se va decoperta o parte din navă pentru a putea fi introduse utilaje mecanice care să permită ridicarea cadavrelor de animale. Vor fi puse în containere speciale și apoi încărcate în mașini”, a declarat pentru Click! prefectul de Constanța, George Sergiu Niculescu. Nu se știe încă cât va dura operațiunea de tăiere a navei care va fi începută potrivit oficialităților miercuri seară. Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019, având la bord aproximativ 14.000 de oi. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale

Citiți și

Punți secrete cu oi moarte pe epava din port

Un nou incident în Portul Midia: navă cu 16.500 de oi, reţinută de autorităţi

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
cum recuno ti un mecanic auto bun 5 calita i necesare jpg
image
image
image
image
image
image
gara de nord jpeg
nadia comaneci tarom jpg
Joe Biden FOTO Profimedia
monede pexels jpg
concert pixabay jpg
ambuteiaj   masini viniet apentru bucuresti jpeg
grecia pixabay jpg
Cutremur in Turcia FOTO Profimedia jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net