Cum arată acum podul care va lega Dobrogea cu Muntenia şi Moldova

santierul_podului_peste_dunare_sursa_leopold_balaes.jpg

santierul_podului_peste_dunare_sursa_leopold_balaes
O nouă filmare la podul peste Dunăre arată stadiul în care se găseşte construcţia, la un an de la debutul şantierului
FOTO: Lopold Balaes
Citeste tot despre: 

O nouă filmare la podul peste Dunăre arată stadiul în care se găseşte construcţia, la un an de la debutul şantierului, la finele lui decembrie 2018. Podul de la Jijila (Tulcea) va lega Dobrogea de Muntenia şi de Moldova, pe la Brăila-Galaţi. Va fi cel mai scump pod din România.

Într-o nouă filmare realizată de Leopold Balaes, operator video profesionist din Tulcea, drona ne plimbă pe şantierul podului peste Dunăre, care va lega nordul Dobrogei de Moldova şi Muntenia, scrie adevarul.ro. 

Podul va lega Dobrogea cu Muntenia şi Moldova

Lucrările de pregătire a terenului au început din decembrie 2018. Noul pod proiectat peste Dunăre va uni judeţele Brăila-Galaţi de Tulcea, în zona Jijila, şi ar urma să fie inaugurat în 2021.

Proiectul presupune amenajarea, în total, a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea.

Deasupra Dunării va fi o porţiune de 2 kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare. 

Podul care va lega Moldova şi Muntenia de Dobrogea va costa circa 500 milioane de euro. Va fi cel mai scump pod din istoria României şi al doilea proiect de infrastructură, ca valoare, de pe tot cursul Dunării (după Porţile de Fier), scrie adevarul.ro.

Cum arată acum podul suspendat din zona Brăila

Acum, orice drum la Galaţi sau Brăila implică trecerea Dunării cu bacul, ceea ce ridică durata călătoriei la o oră şi jumătate pentru 20 kilometri, dacă eşti norocos.

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 km.

Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Pe ambele secţiuni de drum, viteza maximă permisă va fi de 80 km/h. 

De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, fiecare în lungime de 110 metri.

Podul suspendat va avea o înălţime de cel puţin 38 metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării. Lăţimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 metri. 

pod_peste_dunare.jpg

pod_peste_dunare
Podul suspendat va avea o înălţime de cel puţin 38 metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării
FOTO: adevarul.ro

Contractul de proiectare şi execuţie a fost atribuit asocierii dintre firmele Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia).

Jijila aspiră la statutul de suburbie pentru Brăila şi Galaţi În Jijila şi Garvăn, proprietăţile au încă un preţ scăzut. Loturi de teren de 1.000 metri pătraţi s-au vândut cu 6.000 euro, iar teren mai mult (1.250 mp) cu o casă bătrânească pe el costă cam 17.000 euro.

Descoperirile arheologilor

Şantierul demarat la sfârşitul anului 2018 au început cu defrişarea locului unde vor fi amplasate picioarele podului de pe malul dobrogean, apoi a venit rândul arheologilor să intre pe teren. Aceştia au scos la iveală morminte şi obiecte aparţinând unor culturi străvechi, iar vestigiile vor fi păstrate la Muzeul de Istorie şi Arheologie de la Tulcea. (Sursa: adevarul.ro)

Citește și:

Autostrada Lugoj-Deva, construită în bătaie de joc. Spaniolii au lăsat cratere

Aşa arată nodul rutier Şoimuş

Loading...

Citește și