Aeroportul Băneasa este acum în paragină, dar peste 10 luni aici va fi lux

aeroportul-baneasa-cladire-exetrior.jpg

Aeroportul Băneasa a fost reabilitat pe exterior în 2013
Aeroportul Băneasa a fost reabilitat pe exterior în 2013
Fotografii: Florin Șuler

Singurul aeroport care se află la mai puțin de 6 kilometri de centrul Capitalei își va recăpăta strălucirea de odinioară. Lăsat în paragină în ultimii șapte ani, Aeroportul Băneasa va intra în reparații de modernizare de luna viitoare. În 2020, aici vor poposi bogații lumii și companiile aeriene care își vor permite să plătească mai mult.

Timp de 13 ani, Băneasa a fost singurul aeroport al Bucureștiului. Construcția a fost terminată în 1921 și vreme de peste 90 de ani a fost poarta de intrare și ieșire din țară pentru milioane de pasageri.

Din 2012, s-a închis pentru cursele  comerciale low-cost. Și mai aterizează și decolează din când în când avioane private și curse speciale, 16.000 pe an.

aeroportul-baneasa-rotonda.jpg

Rotonda Aeroportului Băneasa
Rotonda Aeroportului Băneasa

Oficial s-a pus lacăt pentru reparații, neoficial ca să nu mai fie deranjate de zgomotul aeronavelor marile personalități care și-au tras case în zonă.

Clădirea Aeroportului Băneasa este închisă de șapte ani

Din octombrie 2012 și până în 2013, aici au avut loc doar lucrări de anvelopare și consolidare a clădirii, care era cu risc seismic. S-au montat stâlpi de susținere, iar frumosul travertin natural de pe pereți a fost acoperit ici-colo cu niște panouri sinistre.

foto3._.jpg

Marmura de Rușchița de la biroul de check-in este distrusă pe alocuri
Marmura de Rușchița de la biroul de check-in este distrusă pe alocuri

În plus, s-au făcut reparații la acoperiș și la tâmplăria exterioară. În rest, nimic. Ba chiar, interiorul s-a degradat, astfel că de șapte ani aerogara Băneasa, a cărei denumire oficială este Aerportul Internațional „Aurel Vlaicu”, este în paragină.

alexandru-ivan_64076300.webp

Alexandru Ivan, directorul CNAB, promite redeschiderea Aeroportului Băneasa în 2020
Alexandru Ivan, directorul CNAB, promite redeschiderea Aeroportului Băneasa în 2020
Foto: DCNews

Nici un director care s-a perindat  până acum la conducerea Companiei Naționale de Aeroporturi  (CNAB) nu a fost interesat să-l readucă la viață. Dar Alexandru Ivan, proaspăt numit la cârma companiei, promite că Aeroportul Băneasa va avea cel mai luxos terminal din România şi îşi va recăpăta strălucirea din anii ‘50.

Luna viitoare va fi demarată licitația pentru lucrări

”Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare și funcționare Corp A, B și rotondă va avea loc la 15 august, iar contractul va fi de 55,5 milioane lei. Până în mai 2020, va fi gata”, ne-a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al CNAB.

4.jpg

Aici lucrau pe vremuri angajații companiilor aeriene
Aici lucrau pe vremuri angajații companiilor aeriene

Iar reparațiile trebuie să țină cont de faptul că întreaga clădire este monument istoric, astfel că cei care vor câștiga licitația sunt obligați să lucreze numai cu specialiști și să restaureze toate elementele originale: travertinul de pe pereți, marmura de Rușchița de la biroul de check-in și pardosela mâncată de vreme.

Aeroportul Băneasa este monument istoric

Dar, din punct de vedere tehnic, va beneficia de sisteme de ultimă generație: centrală de climatizare şi ventilație în subsol, sisteme în caz de incendii și de securitate.  

”Plecările” de data aceasta se vor extinde  pe două etaje, în timp ce la parter va fi Terminalul ”Sosiri”. Întreaga construcție va fi gândită ca un loc ultramodern, de lux, în special pentru oamenii de afaceri, circa 350 de pasageri pe oră. Mai ales că se află în oraș.

foto6.jpg

În această zonă se făcea controlul pașapoartelor
În această zonă se făcea controlul pașapoartelor

Aici vor ateriza și decola cursele private, dar și cele comerciale, operate de companiile aeriene care-și vor permite să plătească un cost mai mare, pentru confortul clienților lor.

Tarife mai mari pentru cei care vor opera pe Aeroportul Băneasa

Acum, pentru Aeroportul Otopeni se percepe o taxă de 14 euro de pasager, iar la Băneasa va fi un tarif de cel puțin 20 de euro, ce se va reflecta în prețul biletului.

foto5.jpg

În 2013, caând s-a reabilitat clădirea au fost construiți acești stălpi de susținere
În 2013, caând s-a reabilitat clădirea au fost construiți acești stălpi de susținere

De aceea, este clar că low-cost-urile nu-și vor mai permite să opereze pe Băneasa. În prezent, aeroportul are peste 25.000 de pasageri pe an, care trec numai prin Terminalul de Aviație Generală, clădirea aeroportului fiind închisă, dar după modernizarea ei capacitatea va fi de 350.000 de călători.

De-a lungul timpului, au trecut prin Băneasa: Papa Ioan Paul al II-lea, Prințul Albert al II-lea de Monaco, Bill Gates sau Madonna.

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/sfarsit-avem-o-pista-ca-n-europa-uite-cum-arata-calea-de-rulare-golf-de-pe-aeroportul

https://www.click.ro/news/national/s-ales-varianta-pe-unde-va-trece-trenul-spre-aeroport-uite-cand-va-fi-gata

 

 

Loading...