7 ani de la cea mai mare tragedie din turismul românesc, accidentul de autocar din Muntenegru soldat cu 19 morți

autocar-romania-accident-muntenegru.jpg

În această prăpastie a căzut autocarul românesc
Autocarul românesc a căzut într-o prăpastie din vina șoferului care a pierdut controlul volanului
Citeste tot despre: 

Pe 26 iunie 2013, România era o țară în doliu după o dramă care amarcat întreaga țară. De trei zile milioane de români urmăreau cu sufletul la gură informațiile despre accidentul de autocar din Muntenegru, soldat cu 19 cetățeni români morți și 28 de răniți. Era Ziua Drapelului în România dar acesta era îndoliat chiar de ziua lui.

Accidentul a avut loc pe 23 iunie la ora locală 17:00. Un autocar marca Neoplan Tourliner, cu număr de înmatriculare de București, aparţinând unei firme de turism s-a prăbuşit într-o râpă la aproximativ 40 m mai jos de nivelul drumului. Autocarul a plecat din Bucureşti sâmbătă dimineaţă, la ora 5.30, pe ruta Piteşti, Sibiu – Arad –Timişoara. Cei 44 de turişti, doi şoferi şi un ghid au înnoptat, sâmbătă seară, la Belgrad, iar a doua zi dimineaţă şi-au continuat traseul spre Budva, în Muntenegru, unde au intrat prin Vama Dobrakovo, în jurul orei 15.00. Turiştii plecaseră într-o excursie de şase zile în Muntenegru şi Croaţia.

autocarul-mortii-muntenegru.jpg

Așa arăta autocarul după ce a fost scos din prăpastie
Autocarul a fost scos din prăpastie și expertizat tehnic

Locul accidentului este situat în defileul râului Morača, la Grlo, în apropiere de Podgorica, capitala statului Muntenegru. Toate cele 47 de persoane de la bordul autobuzului erau cetăţeni români. Călătorii aflaţi pe şosea au fost primii care au dat primul ajutor. Printre aceştia, o echipă de alpinişti amatori - din care şi un medic - au organizat şi coordonat acţiunea de scoatere a răniţilor din râpă. S-au format ad-hoc două şiruri de localnici care scoteau tărgile cu răniţii, din mână în mână, pe corzile alpiniştilor. Şoferul din momentul accidentului era angajat al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, la Serviciul de Logistică. Acesta lucra în timpul său liber, el fiind în concediu de odihnă legal. Cauza principală a accidentului a fost viteza excesivă, conform rezultatelor anchetei procurorilor muntenegreni. Autocarul circula cu 80 km/oră pe un segment de drum unde viteza maximă admisă era de 40 km/oră.

accident-muntenegru-victime-otopeni.jpg

Victimele au fost aduse în România cu avioanele Armatei
Românii răniți au fost aduși cu două avioane militare însoțiți de 40 de medici și asistente

Răniții și morții au fost aduși în țară cu avioane militare

Imediat cum vestea accidentului a ajuns în țară, după ce s-a aflat amploarea tragediei, trei avioane militare au fost trimise în Muntenegru pentru a aduce acasă românii aflați în suferință pe meleguri străine. În ele s-au îmbarcat cei mai buni dintre cei mai buni doctori și asistente din România specializați în medicină de urgență. După 48 de ore răniții și persoanele decedate au fost aduse în țară cu cele trei avioane. Răniții au fost duși în spitalele de urgență din București: Floreasca, Elias, Bagdasar-Arseniși Universitar. Ancheta începută în urma accidentului a fost stopată după ce expertiza făcută de procurorii din Muntenegru au concluzionat că unicul vinovat este șoferul.

 

Citiți și

 

Parchetul General deschide o anchetă în cazul accidentului de autocar din Muntenegru

 

Fiul a două victime din accidentul din Muntenegru: «Am văzut la televizor autocarul în care mi-am urcat părinţii»

 

 

 

 

 

Loading...

Citește și