Vinieta pentru București. Mașinile Diesel interzise, iar cele cu Euro 4 și Euro 5, taxate

ambuteiaj-masini-viniet-apentru-bucuresti.jpg

Capitala este sufocată de traficul infernal
Capitala este sufocată de traficul infernal

Vinieta pentru Bucureşti naşte discuţii aprinse. Autoritățile din Primăria Capitalei, dar și reprezentanții asociațiilor de mediu s-au întâlnit pe 30 septembrie ca să discute despre proiectul Oxigen, care-și propune să reducă poluarea în oraș. Unii au ajuns la concluzia că mașinile Diesel ar trebui interzise cu totul în centru, iar cele Euro 4 și Euro 5 să fie taxate.

Maşinile non Euro, Euro 1 şi Euro 2 vor fi strict interzise în perimetrul central: Piaţa Victoriei- Bd.Iancu de Hunedoara- Şos.Ştefan cel Mare- str. Polonă -str. Mihai Eminescu-str. Traian- Bd. Nerva Traian- Bd.Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - Bd. Mărășești -str. Mitropolit Nifon- Bd. Libertăţii- Calea 13 Septembrie -str. Izvor- str. B.P. Haşdeu -str. Vasile Pârvan- str. Berzei -str. Buzeşti - Piața Victoriei.

De asemenea, cele cu normă de poluare de la Euro 4 în sus sunt scutite de taxe, în forma actuală a proiectului. Ar plăti doar cei care au autoturismele înmautriculate în provincie.

Vinieta pentru București pentru mașinile până la Euro 6

Însă Asociația Producătorilor de Automobile propune altceva. Ca taxa să fie aplicată inclusiv şoferilor de maşini Euro 4 şi Euro 5, dacă circulă prin centrul Capitalei, iar mașinile Diesel, indiferent de norma de poluare, să fie interzise.

Aplicarea restricţiilor de circulaţie şi/sau taxarea autovehiculelor să se facă în mod etapizat şi diferenţiat, în funcţie de norma de poluare. Ar putea plăti vinieta inclusiv motocicliştii şi cei care conduc scutere.

Șoferii prezenți la dezbatere nu au fost acord cu aplicarea vinietei și au cerut, pe rând, ca mai întâi să se facă infrastructura, după care să se impună o asemenea taxă. În plus, zic aceștia, că oamenii sunt săraci și nu au bani de maşini noi.

Cei de la Greenpeace au criticat și ei dur aplicarea vinietei și au adus în atenție faptul că propunerea este făcută să taxeze mai degrabă locul de înregistrare comparat cu norma de poluare a maşinii. ”Asta e inacceptabil. Vă dau exemplul unei maşini electrice înmatriculate în Cluj, care trebuie să plătească taxa pentru a intra în Bucureşti”, a declarat Alin Tănase, de la Greenpeace.

Cât costă vinieta pentru București

În forma actuală, proiectul cuprinde două variante privind taxa de drum pentru accesul în Capitală. Prima se numeşte Oxigen B şi se va aplica tuturor maşinilor cu numere de provincie care intră în Bucureşti.

Valoarea ei este de 10 lei pe zi sau 1.900 de lei pe an. A doua taxă, Vinieta Oxigen C, va trebui plătită de cei care intră în zona centrală a Capitalei cu maşini care au norma de poluare Euro 3. Accesul se va face în baza unui abonament lunar, de 75 de lei, sau unul anual, de 900 de lei.

Amenzile pentru lipsa vinietei ajung la 2.000 de lei

Amenzile pentru cei care nu plătesc vinietele sunt cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei, iar măsurile ar putea intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020, dacă proiectul va fi votat de consilierii generali municipali în această toamnă. Scutite de la plată vor fi mașinile Patriarhiei Române, dar și ale altor instituții de stat.

Pentru a-i prinde pe șoferii care vor intra fără să achite vinieta pentru București, Primăria Capitalei va instala aproape 200 de camere în cele mai importante punct.

Totodată, cei de la Brigada Rutieră și de la Poliţia Locală București vor verifica pe stradă vinietele.

 

Citește și:

https://www.click.ro/news/bucuresti/vinieta-de-bucuresti-de-2-ori-mai-scumpa-pentru-provinciali

https://www.click.ro/news/national/ai-masina-veche-de-20-de-ani-nu-vei-mai-circula-prin-centrul-bucurestiului

https://www.click.ro/news/national/avocatul-poporului-este-discriminare-sa-le-ceri-taxa-soferilor-care-trec-prin-capitala

 

Loading...