O româncă în infernul din Dubai: Cădeau bucăți din clădirea în flăcări peste noi

Așa arăta hotelul The Address Downtown înainte de incendiu

Jurnalista Marta Ușurelu, redactor-șef al Revistei Biz, a fost martora incendiului care a avariat un hotel de cinci stele situat în centrul Dubaiului, în seara de Anul Nou. Jurnalista, cazată la o prietenă chiar lângă hotelul cu pricina, a relatat pe blogul personal cum a fugit de focul care se întindea cu repeziciune, cum a căutat disperată un hotel pentru a petrece noaptea și cum toată lumea râdea la focul de artificii în vreme ce clădirea ardea ca o văpaie.

Incendiul a izbucnit în seara de 31 decembrie, cu puțin timp înainte de tradiționalul foc de artificii lansat de pe cea mai înaltă clădire din lume, Burj Khalifa. Scenele descrise de Marta Ușurelu par desprinse dintr-un film de groază și contrazic versiunea oficială a autorităților, care au anunțat o organizare impecabilă a forțelor de ordine.

”Pregăteam masa și ne bucuram că stăm în Dubai, la o prietenă, chiar lângă Burj Khalifa și că vom vedea artificiile de pe terasa proprie. Apreciam încântați că nu trebuie să plecăm nicăieri și ca vom petrece un revelion frumos, fără să alergăm după taxiuri”, a povestit jurnalista pe blogul personal.

”Am auzit strigăte. Și, ceva foarte ciudat, părea că ploua cu grindină. Am ieșit în fața casei ca să vedem ce se întâmplă. Clădirea de lângă noi ardea ca o văpaie. Alarma a început să sune. Târziu, mă gândesc acum. Prea târziu ținând cont că focul se întinsese peste 20 de etaje.”

Hotelul The Address Downtown, cuprins de flăcări

Jurnalista a reușit să fugă împreună cu familia și cu prietenii ei, după ce și-au luat în grabă pașapoartele și gecile. ”Cădeau bucăți, din clădirea în flăcări, peste noi. Toata lumea țipa. Polițiștii strigau să fugim cât mai departe. Copiii plângeau. Focul se întindea cu repeziciune. Noi nu știam încotro s-o luăm. Ne-am oprit undeva, departe.  Ma temeam sa nu cadă”, a mai povestit Marta Ușurelu.

Ce a urmat a marcat-o profund pe jurnalista care încerca să se pună la adăpost. ”Nu mai credeam că pe Khalifa va mai fi spectacol de artificii. Dar a fost. Toată lumea filma și râdea. Noi eram șocati. Bucuroși că am scăpat și uimiți că lucrurile își urmează cursul, când la 200 m distanță un bloc arde ca o văpaie.”

Hotelul The Address Downtown, cuprins de flăcărifoto: Marta Ușurelu

Dupa cele 10 minute de artificii a început coșmarul pentru Marta Ușurelu. Jurnalista a reușit să găsească cazare la un hotel, dar niciun taximetrist nu voia să-i ducă. ”Bucuria de a găsi o cameră de Anul Nou s-a spulberat în cele 2 ore cât am cautat taxi și Uber. Nimic nu era organizat, iar arabii sunt extrem de brutali și neprietenoși. Am gasit un taximetrist și am strigat că-i dam 100 de euro ca să ne duca la noul hotel. N-a vrut. Am clacat. Nesperat, taximetristul ne-a făcut semn. Am prins aripi și am urcat toți cinci în  mașina.”

Ajunsă în camera de hotel, jurnalista a aflat de la televizor că intervenția forțelor de ordine decursese ca la carte. ”Am zâmbit amar. Nu știu ce victime sunt și sper să fie ca în anunțul făcut, dar organizare sigur n-a fost”, a încheiat Marta Ușurelu.

Cel puțin 16 persoane au fost rănite, dintre care 14 ușor, în incendiul uriaș care a izbucnit joi seara într-un hotel de lux din Dubai, a informat biroul de presă al guvernului din emirat, potrivit AFP. Potrivit Ministerului român al Afacerilor Externe, niciun român nu se numără printre victime.

ghiseu
medic operatie pixabay
ilustratie politie jpg
kaufland jpg
images jpeg
sfantul mare mucenic iacob persul sfintii cuviosi natanael si pinufrie 158413 jpg